دوره ناصری تا پیروزی انقلاب به روایت عکس و سند

مدیر اطلاع رسانی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران درباره نمایشگاه «‌شکوه انقلاب» ‌گفت: این نمایشگاه به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می شود و تعداد 127 قطعه عکس و سند از اواسط دوره ناصری تا پیروزی انقلاب در آن به نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: ۴۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹ - 04February 2015

دوره ناصری تا پیروزی انقلاب به روایت عکس و سند

به گزارش دفاع پرس، رضا فراستی در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس و سند انقلاب که از 15 تا 25 بهمن ماه در فرهنگسرای بهمن برپاست درباره ویژگی های عکسها و اسناد به نمایش درآمده در این نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه تلاش شده است تا به ابعاد مختلف موضوع توجه شود و در موضوعات مختلف عکس و سند داشته باشیم. عکسها و اسناد مربوط به مسائل سیاسی، رجال ،وقایع ،مباحث اجتماعی و مسائلی مربوط به پیروزی انقلاب در سال 57 مانند تصاویری از تظاهرات ،دیدارهای رجال و وقایعی است که در آن مقطع اتفاق افتاده است.


وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آگاهی محققین و نسل جوان از مستندات تاریخی دانست و خاطر نشان کرد: چند سالی است که در همایشها تاکید می شود تا تحقیقات با عکسها و اسناد و مستندات تاریخی و منابع دست اول انجام شود که وقتی این اتفاق بیفتند، تحقیقات و مطالعات مستند به سطوح آموزشی پایین تر هم رسوخ می کند و در پایه های تحصیلی پایین تر نیز یاد می گریند که فقط نشوند که مشروطه ای در تاریخ ما وجود دارد بلکه بیایند و سند فرمان مشروطه را ببینند.
 
فراستی اسناد و تصاویر به نمایش درآمده در نمایشگاه شکوه انقلاب را بیانگر تاریخ گذشته دانست و افزود: 80 درصد آموزش از طریق دیداری منتقل می شود و مربیان آموزشی می توانند از این فرصت برای آموزش بهتر استفاده کنند.
مدیر اطلاع رسانی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران با اشاره به گسترش وسایل ارتباط جمعی و حضور پر رنگ نسل جوان در چنین فضاهایی، تاکید کرد: لازم است تا چنین نمایشگاه هایی در فضای مجازی هم برگزار شود زیرا دسترسی نسل جوان به تکنولوژی مدرن بسیار بیشتر است و تاثیر بالایی هم خواهد داشت.  


گفتنی است نمایشگاه «شکوه انقلاب» از 15 تا 25 بهمن ماه در فرهنگسرای بهمن پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

 

منبع:روابط عمومی و اطلاع رسانی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

نظر شما
پربیننده ها