فرمانده سپاه امام رضا (ع):

لازمه مقابله با ویروس کرونا، طراحی و اجرای برنامه‌های تخصصی است

سردار «یعقوبعلی نظری» گفت: تحقق مواجهه فعال با بحران کرونا در بخش پزشکی نیازمند طراحی و اجرای برنامه تخصصی است.
کد خبر: ۳۹۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ - 12April 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، نشست قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع) و جمعی از مدیران رسانه‌های این استان با موضوع بررسی بیماری کرونا، امروز در مشهد برگزار شد.

سردار نظری در این نشست اظهار داشت: رسانه‌ چه در شرایط عادی و چه در شرایط خاص، در مدیریت و جهت‌دهی افکار عمومی موثر است چنانچه در طول سال ۱۳۹۸ چنین روندی به خوبی شکل گرفت و خود را نشان داد.

وی در ادامه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: تحقق مواجهه فعال و کنشی با بحران کرونا در بخش پزشکی نیازمند طراحی و اجرای برنامه تخصصی است. در مقابله تخصصی با شیوع بیماری نیز در حوزه علوم پزشکی عملکردها به دو بخش تخصصی و مدیریتی تقسیم می‌شود.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران به مدیریت بحران جاری در دوره جدید و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اشاره کرد و بیان داشت: در این فصل رعایت اصول و پروتکلهای بهداشتی باید در کسب و کارها اعمال شود. لازمه آن نیز هماهنگی بین بخشی است تا در نهایت روند شیوع بیماری کند شده و امکانات درمانی پاسخگوی شمار بیماران در مقاطع مختلف باشد.

سردار نظری ادامه داد: پس از این مرحله، عملیات غربالگری مطرح می‌شود تا بیماران شناسایی و تعیین تکلیف شوند. سپس مراحل بستری در بیمارستان، قرنطینه و درمان در منزل ادامه خواهد یافت.

وی گفت: با اقدامات برون بیمارستانی و یا همان قرنطینه خانگی مبتلایان، بیماری فرد مهار و درمان سرپایی صورت می‌گیرد. نکته مهم این است که در این شکل از درمان، بار فعالیت بیمارستانها کاهش پیدا می‌کند.

وی همچنین قرنطینه عام، نیازهای معیشتی و مشکلات کسب و کار را از مسائل عمومی پیش رو در موضوع مقابله با کرونا دانست و ادامه داد: یکی از راه‌حلها در خصوص این امور کمک مومنانه برای تامین معیشت افراد کم‌درآمد و همچنین حل و فصل موضوع اجاره‌بهای اصناف و نیز خانه مستاجران است که در این خصوص تخفیف در اجاره‌بها و کمک‌ به مستاجران می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی افزود: با توجه به مسئولیت های اجتماعی شهرداری، مقرر شده است همه نهادها حول محور شهرداری مشهد در خصوص تامین نیازهای معیشتی عمل کنند. در این چارچوب از همین حالا تا پایان ماه مبارک رمضان موضوع تدارک بسته‌های معیشتی و توزیع آن در بین شهروندان نیازمند در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: ۳۰۰ هزار بسته معیشتی برای ارائه به نیازمندان تامین شده که بخشی از آن بین جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری ساکن حاشیه شهر مشهد توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار