مزار مطهر شهدای واقعه هفتم تیر در قم گلباران شد

مراسم گلباران مزار مطهر شهیدان انفجار هفتم تیر سال ۱۳۶۰، امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدا و قشر‌های مختلف مردم در گلزار شهدای شیخان قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ - 27June 2019

مزار مطهر شهدای انفجار هفتم تیر در قم گلباران شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‎الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در انفجار هفتم تیر سال ۶۰ با حضور مسئولان بنیاد شهید و دادگستری و جمعی از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی قم بر سر مزار تعدادی از این شهدا در گلزار شهدای شیخان قم برگزار شد.

حجت‎الاسلام مجید یزدی معاون دادگستری قم طی سخنانی در مراسم فوق، با اشاره به ویژگی‌های شهید آیت‎الله بهشتی اظهار داشت: مدیریت‌ها بین افراد می‌چرخد تا همه امتحان شوند و معلوم شود آیا کسی مثل شهید بهشتی پیدا می‌شود که حب جاه و مقام نداشته باشد.

وی افزود: این مسئولیت‌ها دست مدیران امانت است تا برای مردم خالص و بی منت کار کنند و چنین کاری ماندگار خواهد بود.

یزدی با اشاره به زندگی روحانی شهید ردانی پور، خاطرنشان کرد: این شهید عزیز تنها فرمانده‌ای بود که با لباس روحانی در قرارگاه حاضر می‌شد و بدون هیچ ادعا به عنوان یک آرپی جی زن در یک دسته مشغول فعالیت شد و پس از یک سال به شهادت رسید.

معاون دادگستری استان قم با اشاره به حدیثی ادامه داد: خادمان واقعی کسانی هستند که همه جسم و تن و ذهنشان خسته می‌شود، اما دست از خدمت بی منت به مردم بر نمی‌دارند و سیره شهدا همان خدمت بی منت به مردم جامعه بود.

وی تاکید کرد: قبور مطهر شهدا به خاکی که در آن قرار دارند، نورانیت و حیات می‌بخشد و به همین دلیل است که زائران جوان اردو‌های راهیان نور با حضور در قتلگاه‌های شهدا، متحول می‌شوند.

یزدی افزود: امروز اقتدار نظام اسلامی و اینکه رهبر عزیز ما ترامپ را لایق پیام نمی‌دانند، امانتی الهی است که در پرتو خون شهدا به دست آمده و ما باید قدردان این اقتدار باشیم.

وی با اشاره به وصیت یکی از شهدا تصریح کرد: این شهید بزرگوار در وصیتنامه‎اش می‌نویسد، روز قیامت جلو کسانی که به حجاب بی اعتنایی می‌کنند، خواهم ایستاد.

این مراسم با اجرای گروه همنوازان سپاه آغاز شد و با مرثیه سرایی و اهدای گل به قبور مطهر شهدای هفتم تیر به پایان رسید. استان قم ۱۲ شهید در واقعه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد مزار ۹ تن از شهدا در قم است.

شهیدان علی هاشمی، محمد عینی، عماد کریمی بیژنی، سید نورالله طباطبایی نژاد، سید عبدالوهاب قاسمی، صادقی و غلامحسین حقانی در گلزار شهدای شیخان قم و شهید محمد منتظری و دیالمه نیز در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) مدفون هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار