فرماندار شهرستان کنگان خبر داد؛

برگزاری همایش «روز ملی خلیج‌فارس» در شهر باستانی «سیراف»

فتح‌الله نوروزی گفت: دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج همیشه فارس و نماد استکبارستیزی در تاریخ ایران است، و همایش علمی روز ملی خلیج‌فارس در شهر باستانی سیراف برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۴۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱ - 08April 2019

برگزاری همایش «روز ملی خلیج‌فارس» در شهر باستانی سیراف

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، فتح‌الله نوروزی فرماندار شهرستان کنگان در نشست ستاد هماهنگی بزرگداشت روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج همیشه فارس و نماد استکبارستیزی در تاریخ ایران است، و همایش علمی روز ملی خلیج‌فارس در شهر باستانی سیراف برگزار می‌شود.

وی گفت: دهم اردیبهشت در تاریخ ایران و جهان روز مهمی است که انتخاب این روز به عنوان روز ملی خلیج فارس بسیار مناسب بود، زیرا استعمارگران اروپایی برای اولین بار در تاریخ استعمار در هرمز طعم تلخ شکست را پذیرفتند.

وی با اعلام اینکه خلیج فارس یادآور اقتدار ایران و ایرانیان است، ابراز داشت: خلیج فارس موضوعی ملی و متعلق به همه ایرانیان است و زندگی مردم این سرزمین با این آبراه مهم و استراتژیک پیوند خورده است.

نوروزی خلیج فارس را شناسنامه و هویت تاریخی ایران و ایرانیان برشمرد و عنوان کرد: نگاه ما به خلیج فارس به عنوان یک اثر تاریخی، ملی و هویت فرهنگی است و در راستای گرامیداشت روز ملی خلیج فارس این نشست برگزار و کمیته فرهنگی و اجتماعی و اجرایی تشکیل و بر مشارکت همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در برنامه‌های این روز تاکید داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار