یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۱۹) / درگیری خانه به خانه با نیروهای عراقی

خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در یکی از یادداشت‌های روزانه خود در تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۵۹ شرح حال مستقر شدن نیروی رژیم بعث عراق در پادگان دژ، کوی طالقانی، راه‌آهن، بندر و فلکه زندان و ... در خرمشهر را بیان کرده است.
کد خبر: ۳۲۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 02December 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در صدا و سیمای اصفهان فعالیت می‌کرد که به خرمشهر اعزام شد و در عملیات آزادسازی خرمشهر مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۱۹) / درگیری خانه به خانه با نیروی عراقی

متن یادداشت روزانه‌ای را که از این خبرنگار شهید والامقام به عنوان وقایع مقاومت خرمشهر به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«امروز صبح نیرو‌های دشمن در پادگان دژ، کوی طالقانی، کوی شاه‌عباسی، پلیس راه، راه آهن، بندر و فلکه زندان مستقر هستند. درگیری خانه به خانه در کوی طالقانی و کوی منتظری ادامه دارد.

نیرو‌های مخصوص دشمن با استفاده از تفنگ‌های دوربین دار در پشت بام ساختمان‌های مرتفع مستقر هستند و اکثر نیرو‌های ما را کشته یا مجروح کرده‌اند. کشته شدگان بیشتر از ناحیه سر و قلب هستند.

یکی از برادران که می‌خواست گلوله آر پی جی را شلیک کند، بلافاصله دستش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد. سپاه پاسداران خرمشهر تقاضای دوربین تفنگ ژ-۳ کرده است که دریافت نشده، در جبهه خود فقط یک ژ-۳ دوربین دار هست.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار