مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

دفاع مقدس ماهیت دینی و انقلابی داشت

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز­ش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: علت حضور مردم در طول دفاع مقدس در میدان جنگ و دفع تجاوز دشمن این بود که حضرت امام خمینی (ره) پرچم اسلام را در این سرزمین برافراشته بودند و می­‌خواستند پیام اسلام و انقلاب اسلامی را به اقصی نقاط جهان صادر کنند.
کد خبر: ۳۱۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴ - 26September 2018

دفاع مقدس ماهیت دینی و انقلابی داشتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، همزمان با هفته دفاع مقدس نشست كتاب خوان «روايت مقاومت» یادبود شهيد «عباس غفرانی» تنها شهيد كتابدار استان خراسان رضوی با حضور حجت‌­الاسلام «علی اکبر سبزیان» مدیر کل کتابخانه­‌های عمومی استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی»، مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز (چهارشنبه) در سالن اجتماعات كتابخانه عمومی «فرزانه جامع» برگزار شد.

سردار نجاتی در این نشست ادبی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تاریخ هشت ساله دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ کشورمان است. در دوران دفاع مقدس مردم ما در مقابل استکبار ایستادند و از اسلام و سرزمین­‌شان و نوامیس‌شان دفاع کردند.

وی افزود: آن زمان شرق و غربی که ظاهراً علیه هم بودند برای سرنگونی پرچم اسلام در این سرزمین با هم متحد شدند و حمله گسترده­ای را علیه ایران آغاز کردند. حضرت امام(ره) مردم را بسیج کردند و به عنوان یک تکلیف شرعی به میدان فرا خواندند. همه اقشار مردم به میدان آمدند. کسانی که توان داشتند به جبهه رفتند و جمعی که توانایی نداشتند در پشت جبهه با کمک­‌هایی که می­‌کردند پشتیبان دفاع مقدس بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایثارگری و فداکاری زنان کشورمان در تقدیم بهترین سرمایه­‌های زندگی­‌شان به محضر حق تعالی افزود: جانفشانی رزمندگان ما در جبهه­‌های حق علیه باطل و ایثارگری زنان ایران اسلامی در پشت جبهه چراغ راهی برای آیندگان این سرزمین است تا با بهره­‌گیری از فرهنگ ناب دفاع مقدس در مقابل هجمه دشمن بایستند و توطئه­‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطر نشان کرد: جوانان با غیرت کشورمان از گوشه گوشه این سرزمین به پا خواستند و در برابر تجاوز دشمن ایستادند. علت حضور مردم در میدان جنگ و دفع تجاوز دشمن این بود که حضرت امام خمینی(ره) پرچم اسلام را در این سرزمین برافراشته بودند و می­‌خواستند پیام اسلام و انقلاب اسلامی را به اقصی نقاط جهان صادر کنند.

سردار نجاتی با بیان این مطلب که شهدا برای احیای ارزش‌های اسلام جان خود را فدا کردند ابراز داشت: مردم ما در دفاع مقدس به عاشورا و محرم اقتدا کردند. آن ایثارها و فداکاری­‌هایی که از عاشورا شنیده­‌اید در دفاع مقدس تجلی داشت و دفاع مقدس پر بود از صحنه‌­هایی از ایثار و فداکاری­ رزمندگان اسلام که ریشه در عاشورا و کربلا داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت آشنایی دانش‌­آموزان با سیره عملی شهدا تصریح کرد: دانش آموزان باید شهدای محل زندگی خود را شناسایی کرده و در قالب سیره پژوهی شهدا، خاطرات و سبک زندگی این عزیزان را از طریق خانواده‌هایشان احصاء کنند و با تدوین اطلاعات جمع آوری شده این گوهرهای نایاب را به جامعه معرفی کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان گفت: در جنگ فرهنگی که دشمن سعی دارد از جوانان ما به عنوان سربازان خود یارگیری کند؛ این ضرورت احساس می­‌شود که دانش آموزان با مطالعه کتاب­‌های سرگذشت پژوهی و خاطرات شهدا علاوه بر آشنایی با سبک زندگی این مقربین الهی از سیره عملی شهدا در جهت بهبود بخشیدن به سطح کیفی زندگی­ فردی و اجتماعی و آبادانی ایران اسلامی بهره بگیرند.

در پایان نشست کتاب­خوان «روایت مقاومت» از نویسندگان دفاع مقدس تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار