حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی

شهادت با دستور ولی خدا بهترین درجه کمال است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: طبق دستورات اسلام شهادت با دستور ولی خدا بهترین درجه کمال است و شهدای ما به دستور ولی امر خود امام خمینی (ره) به جهاد رفتند و به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۲۸۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ - 27April 2018
شهادت با دستور ولی خدا بهترین درجه کمال استبه گزارش دفاع پرس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی آقا تهرانی» عصر امروز در یادواره سرداران و ۱۱۵ شهید روستای فردو که در مجتمع امام خمینی (ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: قبل از اسلام کلمه‌ای به نام شهادت نبود، واژه شهید از واژه‌های است که مختص به اسلام و مسلمانانی است که در راه خدا جهاد و مقاومت می‌کنند.
 
وی با تأکید بر ارزش ولایت افزود: در این دنیا برخی تحت ولایت خدا و برخی تحت ولایت طاغوت هستند که ما معتقدیم پیامبر بزرگ‌ترین، ولی خدا از جانب خدا است.
 
استاد دانشگاه و حوزه گفت: طبق آیات قرآن واجب است مسلمانان با دستور پیامبر (ص) و ولی خدا برای شهادت و جهاد بروند، پیامبر قبل از وفاتشان در غدیر خم مسلمانان را جمع کردند و فرمودند این حج آخر است خبر بدهید تا تمام مسلمانان اگر می‌خواهند همراه من به حج بیایند.
 
آقا تهرانی با بیان آیات و احادیث تحت محور غدیر ابراز کرد: در غدیر خم آیه نازل شد که‌ ای رسول خدا جانشین خود را معرفی کن و اگر این کار را نکنی رسالت را از تو می‌گیریم، پیامبر از مردم پرسید آیا من ولایت بر شما دارم همه گفتند آری و در آنجا فرمودند که «هر کس من مولای اویم پس علی (ع) مولای اوست».
 
وی خاطرنشان کرد: طبق دستورات اسلام شهادت بهترین درجه کمال است که اگر به دستور ولی خدا نباشد شهادت نیست، شهدای ما به دستور ولی امر خود امام خمینی (ره) به جهاد رفتند و به شهادت رسیدند.
 
استاد دانشگاه و حوزه با اشاره به ظهور امام زمان (عج) و ایجاد فتنه‌ها در آخر زمان گفت: اطاعت از فرمان ولی آمادگی برای زمان ظهور است، کسی که فتنه‌ها را برای ما روشن می‌کند در نظام هیچ‌کس جز ولی فقیه نیست و در دنیا مثل رهبری و امام خمینی (ره) را پیدا نمی‌کنیم.
 
آقا تهرانی تصریح کرد: بعضی آن‌قدر که برای غربی‌ها ارزش قائل هستند برای رهبری نیستند اگر شهدا رفتند و شهید شدند و اگر در عرصه‌های علمی قوی شدیم برای این بود که این جوان‌ها برای، ولی فقیه جان می‌دهند، اگر کسی ولایت علی را قبول ندارد زیر ولایت شیطان است.
 
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ولایت مهم‌ترین رکن انقلاب اسلامی است که اصلاً نباید خدشه‌دار شود و مسئولان را با خطکش ولایت می‌سنجیم و اگر هر روز فتنه ببارد تا زمانی که مردم پای ولایت باشند پرچم انقلاب به دست امام زمان (عج) می‌رسد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها