هشدار ترامپ به دمکرات‌ها برای تصمیم‌گیری درباره طرح مهاجرتی داکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در توییتی ضمن درخواست از دمکرات‌ها برای دستیابی به توافق در مورد طرح مهاجرتی موسوم به «داکا» گفت: هر پیشنهادی که عاری از تمهیداتی در مورد امنیت مرزی و تامین هزینه مالی برای احداث دیوار مرزی باشد اتلاف وقت است.
کد خبر: ۲۷۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱ - 05February 2018

هشدار ترامپ به دمکرات ها برای تصمیم گیری درباره طرح مهاجرتی داکابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: هر توافقی در مورد داکا که امنیت مرزی قوی و دیوار به شدت مورد نیاز را در بر نگیرد، اتلاف وقت کامل است. پنجم مارس (چهاردهم اسفند) به سرعت فرا می‌رسد و به نظر می‌آید که دمکرات‌ها به داکا توجهی نمی‌کنند. توافق کنید!

رئیس جمهوری آمریکا ماه سپتامبر (شهریور ماه) اعلام کرد: طرح داکا را از پنجم مارس لغو می کند. وی همچنین به کنگره شش ماه زمان داد تا قانونی را در ارتباط با این مساله تصویب کند.

از آن زمان به بعد، دمکرات‌ها و جمهوریخواهان در زمینه تدوین متن توافقی در ارتباط با مهاجرانی تحت عنوان «رویاپردازان» همکاری داشته اند. رویاپردازان به مهاجرانی اطلاق می‌شود که در زمان کودکی به طور غیرقانونی به آمریکا آورده شدند و به موجب طرح داکا، از خطر اخراج در امان ماندند.

ترامپ در عین حال، توافق در مورد مهاجران را به تامین هزینه های احداث دیوار مرزی و دیگر تمهیدات در زمینه امنیت مرزی منوط کرده است.

کاخ سفید ماه گذشته قالب مدنظر رئیس جمهوری آمریکا برای توافق در مورد مهاجران را منتشر کرد. این پیشنهاد، شامل تامین هزینه 25 میلیارد دلاری برای احداث دیوار مرزی و دیگر اقدامات مربوط به امنیت مرزی است و راهی را به روی یک میلیون و 800 هزار مهاجر جوان برای برخورداری از حق شهروندی در آمریکا می گشاید.

طرح ترامپ همچنین به برنامه بخت آزمایی برای اخذ روادید ورود به آمریکا پایان می دهد و حلقه مهاجرت های زنجیره ای به این کشور را تنگ تر می کند. این در حالی است که بسیاری از دمکرات ها با احداث دیوار مرزی، مخالف هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار