بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 71/

روند رو به رشد گزارش‌های تصویری در نشریات الکترونیکی

استاد عکاسی خبری با بیان اینکه بحث گزارش تصویری در نشریان کاغذی کمتر دیده می‌شود، بیان کرد: این در حالی است که با الکترونیکی شدن نشریات و گسترش نشریات اینترنتی این امر روند رو به رشدی را پیموده است.
کد خبر: ۲۶۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵ - 28October 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه مطبوعات، کارگاه آموزشی «گزارش تصویری» صبح امروز در نمایشگاه مطبوعات با حضور علاقه‌مندان به این حوزه برگزار شد.

اسماعیل عباسی در ابتدای این کارگاه آموزشی با بیان اینکه بحث گزارش تصویری در نشریان کاغذی کمتر دیده می‌شود، بیان مرد: این در حالی است که با الکترونیکی شدن نشریات و گسترش نشریات اینترنتی این امر روند رو به رشدی را پیموده است.

وی با اشاره به اینکه ماهیت عکس خبری ثبت صحنه در یک لحظه، یک زمان و یک مکان است، ابراز داشت: در روزنامه نگاری زمانی که یک عکاس خبری می خواهد خبری از یک واقعیت مهم دهد و درصدد ارائه اطلاعات بیشتر است از گزارش تصویری استفاده می‌کند.

عباسی متذکر شد: از یک گزارش خبری جامع و کامل با اطلاعات درست و منطقی می‌توان استفاده مناسبی کرد حتی در مواقعی این فرصت وجود دارد تا با استفاه از اینگونه گزارشات خبری یک فیلم سینمایی ساخت.

وی همچنین به تفاوت‌های فرمی گزارش‌های تصویری اشاره کرد و افزود: باید تمام ریزه‌کاری‌های یک اتفاق و پدیده در عکس‌ها به خوبی دیده شود. در این میان لازم است تمامی عکس‌ها دارای زیرنویس باشند در غیراینصورت عکس‌ها نمی تواند اطاعات مناسب را ارائه دهد.

این استاد علوم عکاسی خبری در ادامه با تاکید بر اینکه یک عکاس خبری نباید نگاه شخصی داشته باشد، اظهارداشت: خبرنگار و عکاس خبری نماینده مردم و چشم و گوش جامعه هستند.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات تا 12 آبان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برپا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها