بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 68/

جین یان وانگ: تغییر شیوه اطلاع رسانی با ظهور شبکه‌های اجتماعی

رییس دفتر و خبرنگار تلویزیون مرکزی چین روی کار آمدن شبکه های اجتماعی و در کنار آن بروز و ظهور رسانه‌های جدید را زمینه ساز تغییر شیوه در انتقال اخبار دانست.
کد خبر: ۲۶۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲ - 28October 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، جین یان وانگ رییس دفتر تلویزیون CCTV در نشست خبری تبادلات و همکاری‌های رسانه‌ای و تقویت روابط ایران و چین که امروز (شنبه ششم آبان ماه) برگزار شد، اظهار داشت: تلویزیون مرکزی چین از سال ۱۹۵۸ تاسیس شده است و این شبکه شامل دو کانال خبری به زبان انگلیسی و چینی، همچنین کانال‌هایی شامل موزیک، مستند و چند کانال عمومی برای پخش برنامه‌های عمومی است. تلویزیون CCTV بیش از یک میلیارد ببیننده در داخل و خارج از کشور چین دارد و تلویزیون چین تنها تلویزیون انحصاری در داخل کشور است.

وی با اشاره به تحولات شبکه تلویزیونی CCTV، بیان کرد: پایان سال گذشته شبکه‌های زبان خارجی به نام CGTM به تلویزیون CCTV اضافه شد. در حال حاضر کانال‌های تلویزیونی زبان خارجی به زبان‌های فرانسه، انگلیسی، روسی، عربی و اسپانیایی برنامه پخش می‌کنند.

یان وانگ به رسانه‌های دیجیتال شبکه CCTV اشاره کرد و گفت: شبکه CGTM از طریق رسانه‌های دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی محتوای خود را پخش می‌کنند. در حال حاضر علاوه بر دفتر مرکزی تلویزیون CCTV در پکن، ۱۲۰ نیرو در دفتر واشنگتن و ۲۰۰ نیرو در دفتر آفریقایی این تلویزیون تولید خبر می‌کنند.

مدیر دفتر تلویزیون CCTV ادامه داد: مرکز تولید جدیدی در کشور لندن نیز سال آینده افتتاح می‌شود. ماموریت شبکه CGTM تولید محتوا و پخش آن برای بینندگان خارج از کشور با چشم اندازی طولانی است. همچنین شبکه CGTM پلاس گزارش‌های تلویزیون CCTV را به اشتراک می‌گذارد.

وی به فعالیت شبکه تلویزیونی CCTV در رسانه‌های دیجیتال اشاره و بیان کرد: با توجه به رشد رسانه‌های جدید ۷۰۰ میلیون کاربر اینترنت در کشور چین وجود دارد که از طریق موبایل به محتوا دسترسی دارند. در همه دنیا عادت‌های سنتی تغییر کرده است؛ بنابراین تلویزیون CCTV تلاش کرد که خبرهای خود را به رسانه‌های جدید انتقال دهد.

وانگ اضافه کرد: اولویت اول ما موبایل است به این معنی که مخاطبان بتوانند از طریق موبایل اخبار را دریافت کنند.

مدیر دفتر تلویزیون CCTV با اشاره به رسانه‌های اجتماعی محبوب کشور چین، بیان کرد: رسانه‌های اجتماعی محبوب ما وی‌چت و همچنین نرم افزار CCTV هستند که ۲۰۰ میلیون کاربر دارد. این رسانه‌های جدید قابلیت پخش برنامه‌های CCTV را دارند. همچنان کاربرهای این نرم افزار در حال گسترش هستند. این نرم افزار برنامه‌های جدید CCTV را هم پوشش می دهد و بیش از ۲۰۰ برنامه از طریق آن ارائه می شود.

وی با اشاره به رسانه‌های جدید و شبکه های اجتماعی، ادامه داد: ظهور رسانه های جدید و شبکه‌های اجتماعی ما را به تغییر شیوه کار متمایل کرده است. ما در دفتر تهران برنامه‌های خود را با شیوه جدید در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنیم.

وانگ اضافه کرد: ما معتقدیم که ببیننده‌ها نه تنها از طریق شبکه تلویزیونی بلکه از هر وسیله‌ای باید به محتوای ما دسترسی پیدا کنند. تکنولوژی در حال پیشرفت است و ما باید روش‌های سنتی را به روش‌های جدید و چندقطبی تبدیل کنیم. ماموریت ما پوشش وقایع مهم دنیا برای ببیننده‌ها است.

این فعال رسانه ای با اشاره به کشور ایران، بیان کرد: ایران یکی از کشورهای کلیدی منطقه است و به ثبات منطقه کمک می‌کند. همچنین با تروریسم مبارزه می‌کند. ما اخبار ایران را برای ببینندگان چینی و غیرچینی با دیدگاه‌های خود پوشش می‌دهیم.

مدیر دفتر تلویزیون CCTV به توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و گفت: بعد از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ما مجموعه‌ای درباره رسانه های دیجیتال و کارآفرینان در ایران ساختیم و می‌خواستیم که جوانان فعال کشور و فضای سرمایه‌گذاری ایران را نشان دهیم.

وانگ به روابط ایران و چین در این سال‌ها اشاره و اظهار کرد: در پنج دهه اخیر روابط ایران و چین از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گسترش پیدا کرده است و بهبود در روابط ایران و چین بستگی به فهم فرهنگی بین دو کشور دارد. ما برای بهبود روابط تلاش می‌کنیم و باید شناخت دو ملت نسبت به هم بیشتر شود. من چین را وطن خود می‌دانم اما ایران نیز وطن دوم من است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها