بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 63/ دباغ در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

پشت پرده حمایت رژیم صهیونیستی از همه‌پرسی اقلیم کردستان

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران با بیان اینکه حمایت رژیم صهیونیستی از اجرای همه‌پرسی در اقلیم کردستان مغرضانه بود، گفت: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند در روند توافقاتی که قرار است بین دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان صورت بگیرد، چالش ایجاد کند.
کد خبر: ۲۶۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶ - 28October 2017
پشت پرده حمایت رژیم صهیونیستی از همه‌پرسی اقلیم کردستان

ناظم دباغ نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در ایران با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس اظهار داشت: با اجرای همه‌پرسی در اقلیم کردستان تنش به وجود آمد؛ خوشبختانه صدور پیام آیت الله سیستانی و رویکرد دولت مرکزی عراق و آمادگی پاسخ اقلیم کردستان به این پیام‌ها تنش‌های بوجود آمده بعد از اجرای همه‌پرسی را برطرف کرد.

دباغ تصریح کرد: در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای شده است که اقلیم کردستان می‌خواهد با دولت مرکزی در چارچوب قانون اساسی به توافقاتی برسد.

نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در ایران در خصوص حمایت رژیم صهیونیستی از اجرای همه‌پرسی در این اقلیم، گفت: وقتی زمزمه اجرای همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق آغاز شد، اسرائیل اعلام کرد که ما خواستار تشکیل دولت کردستان هستیم. اسرائیل منظور خاصی از این حمایت داشت؛ اما روزی که همه پرسی اجرا شد، بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که مسئولان صهیونیستی نباید در مورد همه‌پرسی اقلیم کردستان موضع‌گیری کنند؛ چرا که تشکیل دولت کردی به ما ربطی ندارد. ولی در حال حاضر که اقلیم کردستان می‌خواهد یا دولت مرکزی به توافقاتی برسد، تلاش می‌کند در این روند چالش ایجاد کند.

دباغ در پایان در خصوص همکاری ایران با اقلیم کردستان، گفت: در طول تاریخ اقلیم کردستان با ایران هیچ مشکلی نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها