بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 53/ قدیری ابیانه در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آمریکا نگران پایگاه‌های خود در منطقه است/ هر جا مردم حضور داشتند ما موفق بودیم

سفیر اسبق ایران در مکزیک با بیان اینکه آمریکا با تاسیس پایگاه در کشورهای همسایه امکان اقدامات تلافی‌جویانه‌ را برای ما فراهم کرده است،‌ گفت: اگر آمریکا به ما حمله کند، توان مقابله با آن‌ها را خواهیم داشت.
کد خبر: ۲۶۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ - 28October 2017

آمریکا نگران پایگاه‌های خود در منطقه است/ هر جا مردم حضور داشتند ما موفق بودیم«محمد حسن قدیری ابیانه» کارشناس مسائل ارشد بین‌الملل با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست‌و‌سومین نمایشگاه مطبوعات کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس اظهار داشت: ترامپ هیچ فرقی با اوباما ندارد. اگر ما شعار مرگ بر آمریکا هم سر ندهیم،‌ آمریکا دست از خصومت‌های خود علیه کشور ما دست برنمی‌دارد؛ حتی اگر ما دست از اسلام هم بکشیم و مسیحی بشویم باز هم دست از دشمنی با ما برنخواهد داشت.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال نفت ایران است، گفت: هدف نهایی آمریکایی‌ها تصاحب ثروت ایران است؛ ملت ایران به هیچ عنوان راضی نخواهند شد که ثروت و منابع نفتی خود را در اختیار آمریکایی‌ها قرار دهند؛ مگر اینکه آمریکایی‌ها نظام ایران را سرنگون کنند.

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در ادامه افزود: البته سرنگونی نظام ایران هدف نهایی آمریکا نیست، بلکه این موضوع هدف میانی این نظام سلطه است و قرار هم نیست نظام جمهوری اسلامی سرنگون شود و به جای این نظام یک حکومت لیبرال، سلطنتی و یا هر نظام دیگری سرکار بیاید. بنای آمریکایی‌ها بر این است که ایران تجزیه شود و منابع نفتی را مصادره کنند ملت ایران نیز برده آنها شود.

قدیری ابیانه تصریح کرد: سالی 2 هزار میلیارد دلار به بدهی آمریکا اضافه می‌شود؛ لذا این کشور رو به افول است. آمریکا تلاش می‌کند منابع نفتی کشورهای غرب آسیا را مصادره کند تا همه کشورهای ابرقدرت مجبور شوند از این کشور تبعیت کنند.

وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه بهترین راهکار برای مقابله با زیاده‌خواهی آمریکا چیست؟ گفت: ما باید خودمان در تمام زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی تقویت کنیم. چند سال پیش آمریکایی‌ها کار پژوهشی در مورد منطقه ما انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که اگر جنگی بین ایران و آمریکا رخ دهد، روز اول تمام ناوهای آنها در خلیج فارس منهدم می‌شوند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه تمام پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ما قرار دارد، گفت: ما از این بابت نگران نیستیم که اگر آمریکا به ما حمله کند، توان مقابله با آنها را نخواهیم داشت. آمریکا با تاسیس پایگاه در کشورهای همسایه امکان اقدامات تلافی‌جویانه را برای ما فراهم کرده است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک با تاکید بر اینکه ما به هیچ عنوان دنبال جنگ با آمریکا نیستیم، تصریح کرد: اما اگر آمریکا بخواهد به کشور ما حمله کند، توان مقابله و دفاع از کشورمان در برابر آن را داریم. توان موشکی ما نگرانی آمریکا را افزایش داده است. امنیت اسرائیل با افزایش توان دفاعی ما درچار تهدید شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم، تحریم‌ها هیچ تاثیری در کشور ما نخواهد داشت و این تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهیم کرد، گفت: ما در حوزه موشکی تحریم‌های خیلی سنگینی داشتیم؛ اما ابا این وجود توانستیم به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کنیم. این نتیجه تلاش افرادی مثل تهرانی‌مقدم هاست. ما برای اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند سه مولفه کار،‌ اصلاح الگوی و حمایت از تولید ملی هستیم.

قدیری ابیانه در پایان اظهار داشت: تجربه ثابت کرده است که هر جا مردم حضور داشتند ما موفق بودیم، نمونه آن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود؛ الان هم اگر مردم پای کار بیایند نه‌تنها تحریم‌ها اثر نخواهد داشت، بلکه باعث توسعه نیز خواهد یافت.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها