بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 40/ تابش در گفت‌وگو با دفاع پرس:

سینماگران دِین خود را به سینمای دفاع مقدس ادا کردند/ بخش ملی و بین‌المللی فیلم فجر همچنان به صورت مجزا برگزار می‌شود

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: سینمای مقاومت از نقاط استراتژیک فرهنگی کشور است و بنیاد فارابی در آن حضوری فعال دارد که با حضور هنرمندان و سینماگران در این حوزه، آثار ارزشمندی را تولید خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۶۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ - 28October 2017
سینما گران دین خود را به سینمای دفاع مقدس ادا کردند/ بخش ملی و بین‌المللی فیلم فجر همچنان به صورت مجزا برگزار می‌شود«علیرضا تابش» مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، درباره لزوم توجه به سینمایی دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: سینماگران و سینمای ایران دِین خود را به سینمای دفاع مقدس ادا کردند و بخش عمده‌ بازنمایی سیمای مقاومت مردم ایران توسط سینما در قالب‌های مختلف صورت گرفته است.
 
تابش افزود: خوشحالم که هنرمندان سینما بخشی از بار فرهنگی انتقال ارزش‌های دفاع مقدس را به دوش خود کشیدند که این جای قدردانی دارد.
 
وی تصریح کرد: حتی امروز وقتی صحبت از مدافعان حرم می‌شود می‌بینیم که نهادها و چهره‌های سینمایی حساس هستند و برای آن برنامه ریزی می‌کنند. دفاع مقدس از نظر من یکی از مسائل استراتژیک سینمای کشور  است.

تابش افزود: بنیاد سینمایی فارابی در همین جهت از ساخت آثار سینمایی با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و جنبه‌های کمتر دیده شده دفاع و مقاومت و پایداری مردم ایران حمایت و اقدام می‌کند، همچنین امسال هم چند اثر در این حوزه داریم که در مراحل مختلف تولید قرار دارد که امیدواریم مورد توجه مردم و به خصوص نسل جوان که نیازمند این محتویات فرهنگی هستند قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به لزوم پرداخت به موضوع مدافعان حرم توضیح داد: فیلمنامه‌هایی با موضوع مدافعان حرم به دست ما رسیده که کارگروه سینمای مقاومت در بنیاد سینمایی فارابی در حال بررسی آنها است. این کارگروه از مسئولان فرهنگی و سینماگران این حوزه تشکیل شده است که به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم.

وی درباره این کارگروه ادامه داد: در کارگروه سینمای مقاومت در دو بُعد، موضوعات سینمای مقاومت بررسی می‌شود. یک بعد، فیلمنامه‌هایی است که به دست ما می‌رسد که بر اساس اولویت‌هایی که وجود دارد ارزیابی و شیوه حمایت از آنها اعلام می‌شود. بُعد دوم گفت‌وگو درباره سینمای مقاومت به عنوان یک موضوع استراتژیک برای کشور و سینمای ملی است. بررسی موضوعاتی که باید در حوزه مقاومت به آن پرداخته شود و تجهیزاتی که سینمای دفاع مقدس نیاز دارد، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد فارابی در ادامه افزود: در حوزه سینمای اقتباسی و حمایت از نویسندگان ادبیات دفاع مقدس دو اثر در حال حاضر در دستور کار است. یک اثر مربوط به سینمای انیمیشن و دیگری مربوط به سینمای داستانی است که این آثار در حال نگارش و تبدیل به فیلمنامه برای تولید هستند.

علیرضا تابش در پایان درباره عدم تفکیک بخش ملی و بین‌المللی فیلم فجر گفت: دیدگاه جدایی بخش ملی و بین‌المللی فیلم فجر از همان ابتدا مخالفان و موافقین زیادی داشت. در حال حاضر تصمیم سازمان سینمایی همچنان بر وضع فعلی است یعنی بخش ملی و بین‌المللی فجر به صورت مجزا برگزار شود. امیدوارم که این جدایی در نهایت به نفع سینمای ارزشمند ایران تمام شود‌. همه باید در همین جهت حرکت کنیم تا جشنواره سی و ششم فیلم فجر پربار و ثمربخش باشد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها