مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان:

شناساندن حماسه‌‌های دوران دفاع مقدس موجب ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اهمیت پرداختن به شعر و ادبیات دفاع مقدس گفت: این مهم یکی از ابزارهای مهم در راستای معرفی و شناساندن حوادث و حماسه‌‌های دوران دفاع مقدس است که موجب ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۲۵۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ - 24September 2017
شناساندن حوادث و حماسه‌ های دوران دفاع مقدس موجب ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس می‌شودبه گزارش دفاع پرس از زنجان، «علی مهدیخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در مراسم رونمایی از کتاب «سرو سرود» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بیان وقایع آن وظیفه همگانی است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس حماسی ‌ترین صحنه‌ها با تاسی از حماسه عظیم عاشورا شکل گرفت، اضافه کرد: رزمندگان در نخستین روزهای جنگ، سخت‌‌ترین لحظات را با تاسی از عاشورا مدیریت کردند و در آخرین روزهای جنگ تحمیلی نیز با پیروی از این الگو پیروزی را به دست آوردند.

مهدیخانی با اشاره به نقش تاثیرگذار هنر در معرفی دفاع مقدس و بیان وقایع آن افزود: از همین رو سالانه جشنواره‌های مختلفی در این زمینه و در راستای بیان وقایع دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اجرا شده در حوزه دفاع مقدس هفتمین جشنواره شعر «صدف زخمی» در دو بخش شعر فارسی و ترکی است، تصریح کرد: 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در نهایت طبق ارزیابی داوران 18 اثر منتخب هفتمین جشنواره شعر صدف زخمی شدند.

مهدیخانی با اشاره به اینکه آثار برگزیده این جشنواره در کتابی با عنوان «سرو سرود» چاپ شده است، اضافه کرد: تبدیل این آثار به کتاب، ماندگاری آنها را در حوزه ادبیات دفاع مقدس بیشتر می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه کتاب سرو سرود حاوی اشعار فارسی و ترکی شاعران استان زنجان با مضامین دفاع مقدس است، اضافه کرد: این کتاب در سال‌جاری به چاپ رسیده است.

مهدیخانی در ادامه به اهمیت پرداختن به شعر و ادبیات دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: این مهم یکی از ابزارهای مهم در راستای معرفی و شناساندن حوادث و حماسه‌‌های دوران دفاع مقدس است که موجب ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به دفاع مقدس و استفاده از ابزار هنر برای ماندگار کردن آن دوران باید متناسب با ذائقه افراد و گروه‌های مختلف صورت گیرد، تصریح کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب‌های مختلف به ویژه در حوزه چاپ کتاب فعالیت‌های مهمی را داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه در سال 95 شاهد چاپ 30 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس بودیم، اظهار داشت: چاپ 24 عنوان کتاب توسط حفظ اثار استان و 6 عنوان دیگر در حوزه دفاع مقدس با همکاری دستگاه‌های مختلف از دیگر اقدامات صورت گرفته در این بخش است.

مهدیخانی در ادامه از رونمایی کتاب دیگری در ابهر خبر داد و گفت: همزمان با این مراسم، شهرستان ابهر نیز شاهد رونمایی از کتاب «وداع آخر» زندگینامه شهید ابراهیم ترکی است که توسط پرویز بهرامی گردآوری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار