مجید عزیزی:

شخصیت شرکت‌کننده‌ها، جذابیت اصلی «ضد گلوله» است

کارگردان مستندمسابقه «ضد گلوله» گفت: درست است که مخاطب این مسابقه را در قالب کاری ورزشی و نظامی دنبال می‌کند، اما شخصیت شرکت‌کننده‌ها جاذبه اصلی این کار است.
کد خبر: ۲۵۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ - 04September 2017
شخصیت شرکت‌کننده‌ها، جذابیت اصلی «ضد گلوله» است/ مسابقه‌ای که جنبه‌های ایمنی را رعایت می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مجید عزیزی یکی از کارگردان‌های مستند مسابقه «ضد گلوله» گفت: مدتی است در تلویزیون ما قالب جدیدی تحت عنوان مستند مسابقه یا رئالیتی شو به یکی از ساختارهای برنامه‌سازی تبدیل شده است و رسانه‌های دنیا نیز از این سبک استفاده می‌کنند و به طور معمول هم جزو پرمخاطب‌ترین برنامه‌های هر شبکه تلویزیونی است.

وی ادامه داد: ما در ابتدا مستند مسابقه «فرمانده» را طراحی کردیم و بعد از اینکه دیدیم که در جذب مخاطب موفق عمل کرده است، از یکی از مرحله‌های فرمانده برای تولید «ضدگلوله» الهام گرفتیم.

عزیزی در ادامه با اشاره به هدف از تولید این مستند مسابقه بیان داشت: مثل همه برنامه‌های تلویزیونی، هدف از تولید این مستند مسابقه آگاه‌سازی در زمینه سرگرمی است یعنی در عین حال که سرگرم کننده است، مواردی هم برای مخاطب دارد که می‌تواند الهام بخش و یا آموزنده باشد.

این کارگردان در ادامه افزود: از جمله این موارد می‌توان به ایجاد روحیه ورزشی و حماسی، آمادگی روحی و بدنی بالا و از همه مهمتر انجام کار گروهی و فرمانبرداری از فرمانده گروه و نقش پذیری و همه کارهایی که در گروه‌هایی به این سبک دیده می‌شود، در افراد اشاره کرد.

کارگردان مستند مسابقه «فرمانده» با اشاره به شباهت «ضد گلوله» و «فرمانده» نیز بیان داشت: کلیت این دو مسابقه ورزشی و سرگرمی است اما تفاوت‌های بسیاری نیز دارد از جمله اینکه در فرمانده یک داور به اسم فرمانده (آقای محمد ناظری) در کنار بچه‌ها حضور داشت،‌ اما ما در «ضدگلوله» داور در صحنه نداریم و فقط یک دانای کل داریم که در اصل راوی ماجرا است.

عزیزی درباره اینکه تماشای این مستند مسابقه چه جذابیت‌هایی را برای مخاطبین ایجاد می‌کند، گفت: خیلی‌ها می‌گویند هیجان دلیل اصلی جذابیت «ضد گلوله» است، اما من می‌گویم هیجان در بسیاری از بازی‌های کامپیوتری و مسابقه‌های ورزشی وجود دارد و موضوعی که در اینجا ما به آن پرداختیم و باعث جذابیت شد، شخصیت افراد بود. یعنی اینکه آدم‌ها از بین هزاران نفر و از بین همه شهرها،‌ قومیت‌ها، مذاهب و لهجه‌ها انتخاب شده بودند و ما سعی کردیم که این تنوع را در بین آنها حفظ کنیم. در همه مرحله‌ها همه نوع آدم داریم از سن پایین تا بالا و تحصیلات متفاوت و شوخ طبعی، گوشه گیر بودن، فداکاری و پرهیجان بودن و ... همه را پوشش می‌دهیم.

وی ادامه داد: درست است که مخاطب این مسابقه را در قالب کاری ورزشی و نظامی دنبال می‌کند، اما شخصیت شرکت‌کننده‌ها جاذبه اصلی این کار است.

این کارگردان درباره اینکه این مسابقه ترویج خشونت در جامعه است،‌گفت: این مسئله‌ای است که خودمان هم به آن فکر کردیم و سعی کردیم که به این شکل نباشد. اتفاقا نکته‌ای که سعی کردیم دیده شود همین روحیه فداکاری و کار گروهی است. این افراد هیچ وسیله‌ای را به سمت یکدیگر پرتاب نمی‌کنند و تنها یک لیزر نامرئی‌  مسابقه را پیش می‌برد.

وی ضمن اشاره به رعایت نکات ایمنی در تولید این مستند مسابقه بیان داشت: تمامی اصول ایمنی توسط گروه امنیت و تخریب رعایت می‌شود و تا آنها همه شرایط را به خوبی بررسی نکنند، اجازه شروع عملیات را به ما نمی‌دهند. علاوه بر اینها با اینکه تا الان هیچ مشکلی از نظر امنیتی پیش نیامده، همیشه اورژانس در کنار صحنه کاملا آماده است.

عزیزی در پایان نیز گفت: تا پایان امسال 65 قسمت تولید خواهیم کرد و به صورت همزمان پخش و ضبط داریم و بعد از آن باید به ساخت ادامه این مستند مسابقه فکر کنیم.

مستند مسابقه «ضد گلوله» به کارگردانی مجید عزیزی و مهدی ماهان و تهیه کننده حسین افشار در 13 قسمت 5 دقیقه‌ای تولید می‌شود و در هر فصل 10 شرکت کننده در دو گروه 5 نفره حضور دارند. نیروی زمنی سپاه، سازمان هنری اوج بخش‌هایی از هزینه‌های این برنامه تلویزیونی را تقبل کردند.

مستند مسابقه «ضد گلوله» شامل آیتم‌های رزمی و نظامی است که در آن از سلاح جنگی با گلوله‌های گازی استفاده شده است. سامانه امتیاز دهی مسابقه یک سامانه لیزری است که در کنار تیراندازی واقعی اهداف را مورد اصابت قرار  می‌دهد و بعد از آن در سامانه ثبت می‌کند. شرکت کنندگان این مسابقه 7 شب و 6 روز تمام در صحنه ساخت مستند و در محیط کاملاً نظامی هستند. همچنین سلاح‌هایی که کار با آن‌ها به شرکت کنندگان آموزش داده می‌شود و در اختیار آنها قرار می‌گیرد. عمده‌ توانایی مورد نیاز در این مسابقه نشانه‌گیری صحیح در کنار هوش و ذکاوت و توانایی‌های جسمی و حرکتی است.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار