حسینی در افتتاحیه مجمع مراکز تولید و توزیع نوشت افزار اسلامی ایرانی:

استقبال از محصولات فرهنگی انقلاب بیانگر گرایش مردم به این عرصه است

مدیر عامل مجمع مراکز تولید و توزیع نوشت افزار اسلامی ایرانی گفت: استقبال از محصولات حوزه انقلاب نشان داد مردم خواهان هنر انقلاب هستند و امیدواریم بازار نشر محصولات نوشت افزار به سمت تولیدات ایرانی اسلامی هدایت شود.
کد خبر: ۲۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰ - 24June 2014

استقبال از محصولات فرهنگی انقلاب بیانگر گرایش مردم به این عرصه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سعید حسینی مدیر عامل مجمع مراکز تولید و توزیع نوشتافزار اسلامی ایرانی عصر دیروز در مراسم افتتاحیه این مجمع، ورود به عرصه نوشت افزار را در راستای لبیک به دغدغههای فرهنگی مقامع معظم رهبری دانست و اظهار کرد: جمعی از فعالین فرهنگی در پاسخ به دغدغههای مقام معظم رهبری به حوزه فرهنگ ورود پیدا کردند،

وی افزود: بحث نشر و محصولات مرتبط با نوشت افزارها عرصهای است که مانند حوزه جمعیت کشور از آن غفلت شده بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کشورمان در حوزه فرهنگ، نوشت افزار و اسباب بازی دچار آسیب شده است، عدهای از جوانان با مجاهدت در حوزه فرهنگ تلاش کرده و خط را شکستند.

مدیر عامل مجمع مراکز تولید و توزیع نوشت افزار اسلامی ایرانی اذعان کرد: دو سال است در قالب مجموعههای ایام، قاصدک و یاس به عرصه نشر کشور ورود پیدا کردهایم، آثار ورود به عرصه نشر، ایجاد فضا سازی و باور عمومی در بین نخبگان فرهنگی بود.

حسینی استمرار بر تولید این آثار را موجب پای کار آمدن دستگاههای دولتی دانست و گفت: به حمدالله با تلاشهایی که از سوی جریان مومن و انقلابی صورت گرفت در سال گذشته توانستیم حدود 5 درصد از کل بازار نشر نوشت افزار را در دست تولیدات ایرانی اسلامی قرار دهیم.

وی نوشت افزار را یکی از محصولات مهم در انتقال فرهنگ به دانش آموزان عنوان کرد و اذعان کرد: نوشت افزار از محصولات مهمی است که دانش آموزان در طول ۱۰ سال تحصیل هر روز با آن در ارتباط هستند و هر نقشی که بر روی آنها حک شده باشد میتواند سالها در خاطر دانش آموز بماند.

مدیر عامل مجمع مراکز تولید و توزیع نوشت افزار اسلامی ایرانی خاطرنشان کرد: تا به امروز دستگاههای فرهنگی در این عرصه ورود پیدا نکرده بودند، علی رغم اینکه غرب و دنیای استکبار سالهاست در این عرصه فعالیت کرده و تاثیرات عمیق فرهنگی را بر جا گذاشته اند.

حسینی تغییر کاراکترهای غربی درج شده بر روی نوشت افزارها را نشانه به روز بودن استکبار برای رواج فرهنگ استکباری دانست و گفت: غرب هر روز کاراکترهای جدیدی را برای انتقال فرهنگ استکباری خود وارد بازار میکند، استفاده از شخصیتهای کارتنی و تبلیغ از طریق شبکههای ماهوارهای بزرگترین خطر برای دانش آموزان است.

مدیر عامل مجمع مراکز تولید و توزیع نوشت افزار اسلامی ایرانی شروع حرکت انقلابی تولید نوشت افزارهای ایرانی را از چند جنبه مهم عنوان کرد و افزود: تولید نوشت افزارهای ایرانی اسلامی از چند وجه مهم است اولا این حرکت یک جنبش مردمی محسوب میشود چرا که کاملا مردمی صورت گرفت. ما در عرصه فرهنگی دهها کالای اساسی داریم که برای مردم ضرورت محسوب میشوند.

وی در پایان اهمیت این حرکت را انتقال پیام ما میتوانیم دانست و گفت: تولید و استقبال مردم از محصولات حوزه انقلاب ثابت کرد مردم خواهان هنر انقلاب هستند، انقلاب در عرصه فرهنگ حرف برای گفتن دارد. این مجمع با هدف تثبیت فعالیتها شکل گرفته و امید است در ۱۰ سال آینده بتوانیم بازار نشر محصولات نوشت افزار را به سمت تولیدات ایرانی اسلامی هدایت کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار