مردمی شدن اقتصاد از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است

استاندار کردستان با بیان اینکه مردمی شدن اقتصاد از جمله پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، گفت: مردم اگر نسبت به منابع و امکانات احساس مالکیت کنند قطعا تلاش بیشتری برای کار و فعالیت اقتصادی انجام خواهند داد.
کد خبر: ۲۱۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳ - 09November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان در پنجمین نشست مشترک کمیته‌های مرکز مطالعات راهبردی با موضوع اقتصاد مقاومتی که امروز، ۱۹ آبان ماه در کتابخانه امام خامنه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: کار رهبر یک جامعه صرفا اداره امور و مدیریت نیست، بلکه ایده پردازی در رأس امور فعالیت رهبران باید باشد.
 
وی افزود: یک از وظایف رهبران و مدیران ارشد هر جامعه‌ای ایده پردازی و ارائه راهکار برای رفع مشکلات و و معضلات جامعه است.
 
استاندار کردستان بیان کرد: مقام  معظم رهبری(مدظله العالی) چندین سال است که موضوع اقتصاد مقاومتی را با حساسیت شرایط موجود مطرح می کنند و ویژگی های از جمله عدالت محور بودن، درون زا بودن  و ... را برای آن مشخص کردند.   
 
وی با اشاره به اینکه اقتصاد ما در حال حاضر بیمار است و نیاز به یک درمان اساسی دارد، بیان کرد: مشکل اساسی اقتصاد ما عدم استفاده صحیح از نعمت خدادادی یعنی نفت بود چراکه همگان فقط به فکر فروش نفت و استفاده از درآمد حاصل از فروش نفت بودیم.
 
زاهدی بیان کرد: وابستگی به فروش نفتی که به عنوان یک کالای سیاسی در جهان مطرح است و سایر کشورها با آن بازی سیاسی می کنند موجب بیمار شدن اقتصاد ما شد.
 
وی با اشاره به اینکه راهبرد اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری مقاومت در برابر تکانه های مختلف اقتصادی است، اعلام کرد: متاسفانه ما در کشور به درآمدهای حاصل از فروش نفت اتکا داشته ایم که این مسئله اقتصادمان را رانتی؛ بهره وری را کم، فساد را افزایش و مردم را مصرف کننده صرف بار آورده است.
 
استاندار کردستان بیان کرد: امروز با به وجود آمدن انرژی‌های نو و استفاده و کاربرد آن ها، اتکای صفر به نفت به هیچ وجه نمی تواند آینده ما را تأمین کند و اُپک دیگر نمی تواند یک قدرت بلا منازع باشد.
 
وی پاسداری از داشته های مردم را در نظام برنامه ریزی کشور مهم و از ارکان اصلی سیاست ها دانست و عنوان کرد: در مسیر توسعه باید از گذشته ها درس گرفت و برای استانی کمتر برخوردار نظیر کردستان که در آن ساختارهای بزرگ غیرمردمی کمتر شکل گرفته است نقش مردمی کردن اقتصاد پررنگ تر دیده شود.
 
زاهدی اعلام کرد: سیاست گذاری و برنامه ریزی، تامین زیرساخت ها و سازماندهی کردن برای مردمی کردن اقتصاد از دیگر رسالت های دولت در موضوع اقتصاد مقاومتی است.
 
وی با بیان اینکه مردمی شدن اقتصاد از جمله پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی به شمار می رود افزود: مردم اگر نسبت به منابع و امکانات احساس مالکیت کنند قطعا تلاش بیشتری برای کار و فعالیت اقتصادی انجام خواهند داد.
 
استاندار کردستان ادامه داد: اگر در اقتصادی رانت وجود داشته باشد، اعتماد مردم سلب و عدالت محوری از میان خواهد رفت.
 
زاهدی اعتماد به مردم  و وارد کردن آنان به حوزه های تولید و اقتصاد را از راه های مهم توسعه دانست و گفت: تنها با وارد کردن مردم به اقتصاد و نقش آفرینی آنان درونزایی، برون گرایی، دانش بنیان بودن و عدالت محوری تحقق پیدا می کند.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در کشور سالانه ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود افزود: سال گذشته تنها کمی بیش از یک سوم این مبلغ اعتبارات عمرانی کشور بوده است.
 
استاندار کردستان بیان کرد: مردم کردستان در سال ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه دریافت می کنند که با این مبلغ میتوان همه ی راه های بین شهری کردستان را به بزرگراه تبدیل کرد.
 
وی یکی از وظایف مدیران  ارشد در هرجامعه ای را ایده پردازی برای حل مشکلات گوناگون دانست و یادآور شد: اقتصاد مقاومتی که از ایده‌های مقام معظم رهبری است یک نسخه برای درمان اقتصاد بیمار ما است.
 
منبع:ایکنا
نظر شما
پربیننده ها