مسکو برای حمله هسته‌ای احتمالی آماده می‌شود

نمایندگان وزارت وضعیت‌های اضطراری روسیه (امرکوم EMERCOM) اعلام کردند، پناهگاه‌های بمباران و پناهگاه‌های زیرزمینی در مسکو که برای تخلیه مردم در صورت حمله هسته‌ای یا دیگر شرایط اضطراری در نظر گرفته شده، آماده شده‌اند و می‌توانند تمامی جمعیت پایتخت را در خود جای دهند.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ - 04October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آندری میشچنکو، معاون رییس امرکوم روسیه در مسکو گفت: در نتیجه ارائه رویکردهای جدید دفاع شهروندان، فهرستی از تاسیسات زیرزمینی این شهر تهیه شد. تاسیسات زیرزمینی مسکو 100 درصد قادر خواهد بودند تا از جمعیت این شهر محافظت کنند.
 
او هم‌چنین اضافه کرد که این دپارتمان اقدامات ضروری برای تقویت دفاع غیرنظامی را اتخاذ می‌کند. این دپارتمان چارچوب‌های قانونی را به روزرسانی و سیستم‌های  کنترل و هشدار را نوسازی می‌کند.
 
میشچنکو ادامه داد: ما بر روی تقویت سیستم آموزش عمومی در زمینه پدافند کشوری کار می‌کنیم.
 
قابل توجه این که وزارت ارتباطات، وزارت دارایی، وزارت صنعت، ذخیره کشوری روسیه و بانک روسیه بیش‌تر در بازرسی ناگهانی از ارتش روسیه نقش داشتند.
 
این نهادها برای آزمایش سیستم‌های‌شان برای یک جنگ احتمالی در حالت زمان جنگی کار کردند. روزنامه واشنگتن فیری بیکن به نقل از سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده نوشت که روسیه به طور ناگهانی ساخت ابر پناهگاه‌های زیرزمینی را آغاز کرده است.
 
به نوشته این روزنامه ده‌ها پناهگاه زیرزمینی در سراسر این کشور در حال ساخت است.
 
کارشناسان تصریح کردند که ایجاد این پناهگاه‌ها با معرفی قریب الوقوع فرمان یکپارچه خودکار و سیستم کنترل نسل پنجم به نیروهای موشکی روسیه ارتباط دارد.
 
افزون به این همه طبق اعلام سرویس‌های مسوول سازمان دفاع غیرنظامی و واکنش اضطراری در سال ۲۰۱۵ برنامه ویژه‌ای در مسکو آغاز شد که طی آن پناهگاه‌های بمباران و پناهگاه‌های بارش‌های رادیواکتیو در همه مناطق پایتخت مسکو بازسازی یا ساخته شدند.
 
دو سال پیش روسیه رزمایشی به منظور منع یک حمله هسته‌ای به مسکو و ضربه تلافی‌جویانه انجام داد. گزارش می‌شود پوتین رییس‌جمهور روسیه از چمدان هسته‌ای در جریان این رزمایش‌ها استفاده کرد.
 
در سال ۲۰۱۵ ژنرال‌های روسی و آمریکایی برای اولین‌بار اظهار کردند که به جنگ هسته‌ای بین ایالات متحده و روسیه پیش از هر زمان دیگر نزدیک شدند.
 
مقامات امرکوم  اعلام کردند: با وجود این که اکثر مردم روسیه از جمله اهالی مسکو نمی‌دانند که پناهگاه‌های بمباران در مناطق‌شان در کجا واقع شده است اما فهرستی از آدرس‌های این پناهگاه‌ها وجود دارد. اکنون از این پناهگاه‌ها به خوبی نگهداری می‌شود تا به مردم این فرصت را بدهد تا در برابر حوادث اضطراری ساخته بشر و حمله هسته‌ای چندین روز را در آن‌جا سپری کنند.
 
منبع:ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار