مجتهدزاده در گفت‌وگو با دفاع پرس؛

حضور موثر زنان در جامعه در گروی رعایت عفاف و حجاب

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و علمای دینی همواره یکی از شرط‌های مهم ورود موثر زنان به جامعه را رعایت عفاف و حجاب می‌دانند.
کد خبر: ۱۰۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ - 15September 2016

حضور موثر زنان در جامعه در گروی رعایت عفاف و حجاب

«مریم مجتهدزاده»، رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در خصوص «همایش عفاف و حجاب کشور لبنان»، اظهار داشت: حجاب و عفاف در میان زنان دنیا رمز وحدت و عزت بوده، همچنین نظام اسلامی مایه­ی سعادت و سربلندی انسان و مایه­ی نشاط معنوی، استحکام خانواده، اصلاح روابط اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی معیار عمل، معاشرت و تعاملات اجتماعی، حدود الهی است که بر اساس حکمت و درک ویژگی­های فطری زن و مرد تعیین شده است؛ افزود: عفاف و حجاب در جامعه اسلامی عامل دست­یابی زن به شأن انسانی خود است و در کنار آن موجب تحکیم بنیان خانواده و تأمین امنیت روحی، معنوی و جسمی زن در سطح جامعه می­شود.

مجتهدزاده با تاکید به موضوع عفاف و حجاب به عنوان امتیاز معنوی زنان و کسب جایگاه اقتدار اجتماعی آنان در جامعه تصریح کرد: امام خمینی (ره)، حضرت امامخامنهای (مدظله العالی) و علمای دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از شرطهای مهم ورود موثر، مثبت و مناسب زنان به عرصههای اجتماعی، سیاسی و ... را برخورداری زنان از عفاف و حجاب میدانند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس همچنین قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران در حوزه عفاف و حجاب و عملیاتی شدن آنها را تشریح کرد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان بالاترین مرجع سیاستگذاری در حوزه فرهنگ، در سال 2005 تقسیم دستگاهی و تعاملات فرابخشی نهادهای متولی امور فرهنگی در جهت اجرایی شدن مجموعه قوانین در این خصوص را مورد تصویب قرار داده و 26 دستگاه را مجری قانون حجاب و عفاف در جمهوری اسلامی اعلام کرد.

مجتهدزاده در ادامه سخنان خود به برنامه پنجم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ماده 230 در یک سند مصوب به موضوع عفاف و حجاب پرداخته و سه مدخل مهم فرهنگی در این زمینه را مورد توجه قرار داده است.

وی اضافه کرد: مدخلهای الگوسازی، صنعت فرهنگی و نهادینه سازی به عنوان هدف اصلی تحقق این موضوع در جمهوری اسلامی مورد تاکید است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس تبیین مفاهیم و الگوسازی عفاف و حجاب در سبک زندگی اسلامی ایرانی در همه عرصه­های فردی و اجتماعی، تبلیغ و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه با تاکید بر نسل آینده، نهادینه سازی عفاف و حجاب در دستگاه­های دولتی، اصناف و اماکن عمومی به عنوان برخی از اهداف راهبردی سند مرتبط با ماده 230 دانست.

رییس کارگروه زنان و جوانان بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، تصریح کرد: جامعه اسلامی ایران در پرتو تقویت نظام خانواده و فرهنگ عمومی در حفظ عفاف و حجاب در چارچوب موازین شرعی، تحکیم خانواده و حضور مؤثر زنان مومن، توانمند و فرهیخته در تعالی جامعه، چشم انداز مورد نظر نظام است.

وی اظهار داشت: وجود زنهای ایران، به خصوص کسانی که در رشتههای گوناگونِ دانش و در چارچوب اسلام و احکام اسلامی و مهمتر از همه مسألهی حجاب توانستهاند حرکت کنند میتواند به عنوان یک نمونه از پیام جهانی اسلام نشان داده شوند.

مجتهدزاده در پایان پیگیریهای مستمر در زمینه­های همکاری مشترک فرهنگی میان دو کشور لبنان و ایران به خصوص در موضوع عفاف و حجاب، را بسیار ضروری خواند و گفت: هم­سویی دو کشور به دلیل قرابت دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی میتواند محمل مناسبی برای انجام اقدامات هماهنگ به شمار آمده و توفیقات اساسی در مناسبتهای جهان اسلام در عرصه عفاف و حجاب ایجاد کند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار