کمک آمریکا به جیش الفتح در جنوب حلب

طراحی ۶ مرحله عملیات برای شکست محاصره حلب، حمایت‌ اطلاعاتی رزم‌ناوهای آمریکا در مدیترانه از جیش الفتح در جنوب حلب و شایعه فرار افسران غربی از جمله تحولات جنوب حلب است.
کد خبر: ۹۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ - 08August 2016

کمک آمریکا به جیش الفتح در جنوب حلب

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پس از عملیات موفق ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در شمال و غرب شهر حلب، و محاصره شدن شهر، عناصر تروریستی حملات سنگینی را برای شکست محاصره همقطارانشان از محور شمالی شهر آغاز کردند اما با متحمل شدن تلفات جانی و مالی فراوان مجبور به توقف حملات شدند.

گروههای عضو جیش الفتح که پیشتر به دلیل اختلافات داخلی همدیگر را هدف قرار می دادند در ادامه با حمایت همه جانبه اتاق عملیات غربی-عربی-اسرائیلی در قالب 22 گروه، متحد شدند و حملات را از محور جنوب غرب شهر حلب آغاز کردند.

گروه های تروریستی در یک هفته گذشته موفق شدند در پنج مرحله عملیات، روستای راهبردی المشرفه، مدرسه الحکمه، مجتمع 1070، ارتفاعات موته و احد را اشغال کنند اما در مجموع این 5 عملیات، تلاش آنها برای شکست محاصره به نتیجه نرسید.

تحولات میدانی نشان میدهد جیش الفتح (بخصوص جفش) با حمایت افسران غربی 6 مرحله عملیات را برای شکست محاصره همرزمانشان در جنوب غرب شهر حلب تدارک دیده بودند که در مرحله ششم (عصر شنبه) توانستند دامنه درگیریها را به دانشکدههای نظامی توپخانه، نظامی و فنی هوایی بکشانند و به منطقه راهبردی الراموسه (آخرین خط دفاعی) نزدیک شوند.

عناصر تروریستی صبح یکشنبه در پایان مرحله ششم عملیات توانستند با ایجاد برخی معبرهای باریک به شرق شهر حلب نفوذ کنند اما همچنان زیر آتش سنگین توپخانه ارتش سوریه و نیروهای مقاومت هستند.

برخلاف اخبار منتشر شده، محاصره تروریستها در شرق شهر حلب شکسته نشده و همرزمان آنها فقط توانستند به صورت محدود به منطقه نفوذ کنند.

براساس این گزارش، عناصر تروریستی همچنان این امکان را ندارند که با امنیت کامل به منطقه الراموسه و شرق شهر حلب نفوذ کنند و این منطقه زیر آتش سنگین توپخانه نیروهای مقاومت است.

صبح، ظهر و بعدازظهر یکشنبه حملات جنگدههای سوری و روسی و حملات توپخانهای و موشکی جبهه مقاومت چندین برابر شد اما ساعاتی قبل از غروب آفتاب تعداد این حملات کاهش یافت.

جنگنده های روسی و سوری مواضع تروریستها را بشدت در شمال و غرب الراموسه، دانشکده های نظامی و شرق منطقه العامریه زیر نظر دارند و هر تحرکی را منهدم میکنند.

نیروهای جبهه مقاومت، نیروهای مردمی و ارتش سوریه به همراه یگانهای تازه نفس اعزامی در مناطق مختلف مسقر شدهاند و خود را برای بازپسگیری مناطق آماده میکنند. نیروهای سوری و مقاومت در شمال و غرب منطقه الراموسه با تروریستها درگیر هستند. در عین حال تروریست ها با حمایت حامیان فرامنطقهای خود پیش بینیها و تدارک لازم برای ادامه درگیریها را انجام دادهاند.

برخلاف ادعای رسانههای حامی تروریستها، جنوب و شرق منطقه راهبردی الراموسه همچنان تحت کنترل نیروهای سوری و جبهه مقاومت است اما با این حال روز یکشنبه منابع سوری شایعهای را مطرح کردهاند که محتوای آن نشان میدهد برخی عناصر که گفته میشود افسران ترکیهای و غربی که در شرق حلب محاصره بودهاند، ممکن است از معبر نظامی که جیش الفتح در راموسه باز کرد، خارج شده باشند.

هیچ منبع رسمی، این خبر را تایید را تکذیب نکرده است.

600 کشته از جیش الفتح طی یک هفته گذشته

براساس آخرین آمارها در یک هفته گذشته در محور جنوب غرب شهر حلب حداقل 600 تن از تروریست ها کشته و صدها تن دیگر نیز زخمی شده اند.

81 نفر از تروریستها که با خودروهای انتحاری درصدد نفوذ به مناطق تحت کنترل نیروهای سوری و مقاومت بودند هدف قرار گرفته و کشته شدند.

بر اساس این گزارش تعداد تروریستها تا مرحله دوم عملیات حدود 4 هزار نفر بود اما با فراخوان سراسری تعداد آنها چند برابر شد.

اطلاعات رزمناوهای آمریکا در مدیترانه در اختیار جیش الفتح در حلب

در حالی که برخی رسانهها و سران دولتهای غربی از جمله رئیس جمهور آمریکا در تلاش هستند تصویری مظلومانه از تروریستها به افکار عمومی ارائه دهند و آنها را بیدفاع معرفی کنند، رصد نیروهای اطلاعاتی مقاومت از واقعیت های دیگری پرده برداری میکند.

رصدهای اطلاعاتی نیروهای مقاومت نشان میدهد تروریستها علاوه بر این که در میدان نبرد و اتاق عملیات از حمایت افسران غربی برخوردار هستند حتی از طریق رزمناوهای کشورهای غربی در دریای مدیترانه نیز پشتیبانی می شوند.

رزم ناوهای کشورهای غربی لحظه به لحظه اطلاعات و تحرکات نیروهای مقاومت را در اختیار تروریستها قرار میدهند و آنها با توجه به این شناساییها عملیاتها را ادامه میدهند.

آخرین خبرها حاکیست حامیان فرامنطقه ای تروریستها از طریق متحدان خود، صدها موشک ضدزره تاو در اختیار گروههای تروریستی گذاشتهاند اما با وجود این جنگ نابرابر باز هم به اهداف خود دست نیافته اند.

اعضای جیش الفتح در حالی با موشکهای چند میلیون دلاری درصدد شکست محاصره نیروهای خود در شهر حلب هستند که رزمندگان حزب الله با کمترین امکانات شجاعانه در میدان نبرد مقاومت میکنند.

یک منبع میدانی گفت: رزمندگان مقاومت با مهارتهای خاص و تاکتیکهای مختلف توان مقابله با تروریست های تا دندان مسلح را دارند و ایمان سلاح واقعی حزب الله است.

ارتش سوریه، نیروهای مقاومت حزب الله لبنان، مقاومت های اسلامی عراق از جمله حرکة النجباء، مستشاران ایرانی (سپاه و ارتش)، نیروهای دفاع ملی و نیروهای مردمی نبل و الزهرا در عملیات شهر حلب حضور دارند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها