اعلام جزئیات مراسم تشییع شهدای خدمت/ افزایش ساعت خدمات‌رسانی مترو برای سهولت مردم

سخنگوی ستاد اجرایی مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تهران جزئیات برنامه‌های تشییع را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۶۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰ - 21May 2024

/به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «ساسان زارع» سخنگوی ستاد اجرایی مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تهران در تشریح برنامه‌های مراسم تشییع اظهار داشت: بعد از اتفاقات اخیر ستادی تشکیل شده تا مراسم تشییع شهدای خدمت را راهبری کند و بنده درخصوص مراسم‌های اصلی تهران و وداع با پیکر‌های این شهدای بزرگوار اطلاع رسانی می‌کنم.

وی افزود: امشب از ساعت ۲۰ در مصلی تهران مراسم وداع برقرار خواهد بود. ضمن آنکه قبل از آن برای زیارت و وداع مردم، پیکر‌ها به قم می‌رود و بعد به تهران می‌آید.

زارع با بیان اینکه به دلیل استقبال مردم و بزرگان هنوز سخنرانان مراسم مشخص نشدند، تاکید کرد: قرائت قرآن، مداحی روضه خوانی توسط مداحان بزرگ کشور و سخنرانی با حضور خانواده‌های شهدای بزرگوار خواهد بود و از مردم تهران دعوت می‌کنیم به مراسم آمده و از مراسم فیض ببرند.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور و شهرداری صورت گرفته است، لذا مترو و مسیر‌های منتهی به مصلای تهران در دسترس و فعال خواهد بود. تعداد و ساعت خدمات رسانی مترو برای استفاده مردم بیشتر شده است.

مراسم نماز بر پیکر‌ها به امامت حضرت آقا فردا برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد اجرایی مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تهران در خصوص مراسم اقامه نماز بر پیکر شهدا، اظهار کرد: فردا مراسم نماز بر پیکر‌ها به امامت حضرت آقا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از ساعت ۵٫۳۰ صبح درب‌های دانشگاه تهران به جز در جنوبی روی مردم باز خواهد بود و مراسم رسمی از ساعت ۷ آغاز می‌شود. ضمن آنکه نماز رأس ساعت ۹ صبح به امامت رهبر معظم انقلاب خوانده می‌شود. گفتنی است به اقتضا نماز میت نیازی به مهر و زیرانداز نبوده و مردم می‌توانند به سهولت به نماز بایستند.

زارع اذعان کرد: پروتکل‌های خودرویی مراسم مانند سایر مراسم‌ها مثل ۲۲ بهمن و روز قدس است. در عین حال که مراسم بدرقه پیکر‌ها بعد از نماز در خیابان آزادی برقرار است. از سویی دسترسی‌ها از طریق مترو و ایستگاه‌های متعدد آن در طول مسیر برای مردم امکان پذیر هم است.

وی گفت: برای حضور و استقبال مردم از استان‌های همجوار تمهیدات لازم اتخاذ شده است، لذا با هماهنگی امور مساجد تهران و تبلیغات، امکان اسکان و پذیرایی برای مردم در مساجد همجوار مسیر‌ها در نظر گرفته شده و تدابیر لازم اندیشیده شده است.

زارع با اشاره به مجاهدت‌ها و خدمات جهادگونه رئیس جمهور شهید و همراهان، عنوان کرد: از همه مردم و نیز اهالی رسانه خواستارم برای مراسم تشییع پیکر‌ها از هیچ تلاش حضور و کمکی مضایقه نکنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار