رئیسی در آیین افتتاح سد قیزقلعه‌سی:

ارتباط ایران با جمهوری آذربایجان فراتر از همسایگی است

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و جمهوری آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور وجود دارد.
کد خبر: ۶۶۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵ - 19May 2024

.به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان امروز در آیین بهره‌برداری سد قیزقلعه‌سی با تبریک ولادت امام رضا (ع) اظهار داشت: در ایام پربرکت ولادت امام رضا (ع) افتتاح سدخداآفرین و قیزقلعه‌سی برای دو کشور بسیار ماندنی خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: رودخانه ارس پیوندی بین مردم آذربایجان و ایران بوده و این پیوند از ۵۰ سال قبل با احداث سد ارس رقم خورد.

رئیسی با بیان اینکه سد قیزقلعه‌سی نماد اراده همکاری بین دو کشور در منطقه است و بسیار برای ما اهمیت دارد، تصریح کرد: این افتتاح باعث ناامیدی دشمنان دو کشور می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتباط ایران با آذربایجان فراتر از همسایگی است، ادامه داد: ارتباط مستحکم و خویشاوندی با آذربایجان داریم. و اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار بین دو کشور افزود: دشمنان می‌خواستند با تحریم ایران را متوقف کنند، اما موفق نشدند و در حوزه‌های مختلف به پیشرفت‌های شگرفی رسیده‌ایم و ایران امروز به یک کشور فناور تبدیل شده و دوست داریم در تمام حوزه‌ها با آذربایجان روابط خود را توسعه دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران و آذربایجان نسبت به حمایت از مردم غزه و نفرت از اسرائیل تردید ندارند، گفت: همکاری کشور‌های منطقه برای نابودی دشمنان به ویژه اسرائیل باید بیشتر و مستحکم‌تر شو‌د.

وی با بیان اینکه منافع دو کشور و دو ملت برای ایران بسیار مهم است، گفت: ممکن است برخی این روابط دوستانه به مذاقشان خوش نیاید، اما برای ما مهم نیست؛ ما به دنبال توسعه روابطمان با کشور‌های منطقه هستیم.

رئیسی گفت: مرز‌ها را به مرز‌های دوستی و همکاری تبدیل کرده‌ایم و از حضور رئیس جمهور آذربایجان و هیئت همراه در این مراسم صمیمانه قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار