برگزاری جشنواره جایزه ملی سواد رسانه پروفسور «معتمدنژاد» در خراسان جنوبی

«فرخنده» گفت: ۱۴ تیر میزبان جشنواره جایزه ملی سواد رسانه پروفسور «معتمدنژاد» با حضور فعالان رسانه‌ای خواهیم بود و همچنین ۲۶ شهریورماه میزبان جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی کشور با مشارکت خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب کرمان خواهیم بود.
کد خبر: ۶۶۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳ - 19May 2024

برگزاری جشنواره جایزه ملی سواد رسانه پروفسور «معتمدنژاد» در خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی شامگاه (شنبه) در آیین رونمایی از طرح‌های قرارگاه شهید آوینی استان خراسان جنوبی با حضور جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: در خراسان جنوبی طی دو سال اخیر براساس سند تحول فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه راهبرد اساسی شامل گفتمان‌سازی، توانمندسازی و سودمندسازی در دستور کار قرار گرفته است.

وی استفاده از نوشتار ایرانی - اسلامی در مدارس، تدوین طرح «جهاد تبیین»، ترویج نماز اول وقت (طرح لیموشیرین) و بررسی اندیشه‌های تمدنی امام علی(ع) را از برنامه‌های انجام شده در حوزه گفتمان‌سازی ذکر کرد و بیان داشت: پاسداشت زبان فارسی، توجه به کارگاه‌های توانمندسازی هنری، حضور چهار گروه از خراسان جنوبی در جشنواره منطقه‌ای فجر بعد از ۱۱ سال و راهیابی یک اثر از استان به جشنواره بین‌المللی از موفقیت‌های این اداره‌کل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی آموزش یک هزار و ۲۰۰ نفر از مربیان در طرح «بشری» و طراحی دو رویداد بازی‌سازی مقدماتی و پیشرفته با همکاری دانشگاه‌های استان، ارتقای سینما فردوسی بیرجند و سینمای قاین از درجه ۳ به درجه ۲، جذب ۱۷۰ درصد تسهیلات هنرمندان در حوزه حمایت از مشاغل خانگی، حمایت از صنعت چاپ و برگزاری اولین و دومین جشنواره مطبوعات منطقه‌ای شرق کشور را از دیگر برنامه‌های انجام شده طی دو سال گذشته ذکر کرد.

فرخنده اعلام کرد: ۱۴ تیرماه میزبان جشنواره جایزه ملی سواد رسانه پروفسور «معتمدنژاد» با حضور فعالان رسانه‌ای خواهیم بود و همچنین ۲۶ شهریورماه میزبان جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی کشور با مشارکت خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب کرمان خواهیم بود.

وی از برگزاری کنگره ملی «ابن حسام خوسفی» حماسه سرای آیینی در ۲۸ آبان‌ماه خبرداد و افزود: تربیت ۳۱۳ حافظ قرآن، ۱۳ قاری نوجوان و برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و ۵۰ کرسی تلاوت قرآن از چشم‌اندازهای طرح قرارگاه شهید آوینی در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: تربیت ۱۸۰ شاعر در بخش آیینی ذیل کنگره ابن حسام، تربیت ۵۰۰ کنشگر فرهنگی در طرح «روا» و ۱۰۰ هنرمند جدید هدف‌گذاری شده است‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار