مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان مطرح کرد؛

ایران جزء ۱۰ کشور برتر جهان در تولید فولاد

طیب نیا گفت: با وجود تمام محدودیت‌ها فولاد مبارکه با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود تولید کرد و امروز جزء ۱۰ کشور جهان در تولید فولاد هستیم.
کد خبر: ۶۶۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵ - 19May 2024

ایران جزء ۱۰ کشور برتر جهان در تولید فولادبه گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، «محمدیاسر طیب‌نیا» مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان صبح امروز در اختتامیه جشنواره «رسانه امید» در سخنانی، اظهار داشت: امیدواری و تقویت روحیه تلاش و مقاومت شاه کلید حل مشکلات کشور است و می‌تواند به منزله خط شکن باشد.

طیب نیا افزود: شهدا در دوران دفاع مقدس خط شکن بودند و راه را برای همه رزمندگان باز می‌کردند و این نکته بیانگر امید بود. البته خط شکن بودن خصوصیات و ویژگی‌هایی دارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: ما اگر امروز همت می‌کردیم و مدل مدیریت به شیوه خط شکنان دوران دفاع مقدس را در کشور پیاده می‌کردیم قطعا در اقتصاد و صنعت موفق می‌شدیم. 

وی خاطرنشان کرد: قصه اول ما از کربلای ۴ شروع می‌شود. زمانی که خیلی‌ها ناامید بودند، غواص‌ها به آب زدند. اولین شاخص خط شکن بودن این است که متعهد به حیثیت و آبرو کشور باشیم تا دشمن متوجه درد ما نشود.

طیب نیا اضافه کرد: همکاران ما در فولاد مبارکه وقتی وارد صنعت شدند ماندند و از محرومیت و محدودیت‌ها دم نزدند.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان عنوان کرد: فولاد، صنعتی بود که در گذشته همه چیز آن وارداتی بود ولی امروز ۹۰ درصد آن تولید داخل است. با وجود تمام محدودیت‌ها فولاد مبارکه با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود تولید و رکوردشکنی کرد و امروز جزو ۱۰ کشور جهان در تولید فولاد هستیم.

وی یادآور شد: امروز کشور‌های صاحب ادعایی، همچون ایتالیا، فرانسه و دانمارک در فولاد پایین‌تر از ما هستند. امسال سال جهش تولید است و اگر قوانین دست و پا گیر رفع شود فتح قله‌های موفقیت در مورد فولاد دور از دسترس نیست.

طیب نیا با اشاره به اقدامات شهید ستاری در تجهیز سیستم‌های راداری و پدافندی اظهار داشت: همه او را از ورود به صنعت هوایی منع می‌کردند. ولی او ایستاد و امروز صنعت هوایی جزو صنایع پیشرفته و برتر ما است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان افزود: وقتی به فولاد حمله سایبری شد ممکن بود ماجرا به فاجعه‌ای بزرگ ختم شود. اما همکاران خط شکن وارد میدان (سیستم) شدند و خط را از توقف درآوردند و در کمتر از ۳۶ ساعت جریان تولید به حالت اولیه برگشت.

وی ادامه داد: ما در فولاد مبارکه به شرکت‌های داخلی اعتماد کردیم و دیدیم که امروز حاصل این اعتماد، تولید و ساخت نیروگاه و لوکوموتیو بود. امروز نیروگاه ما در مدار تولید قرار گرفته است.

طیب‌نیا تصریح کرد: ما در فولاد مبارکه فقط نگفتیم فولاد تولید کنیم و شعار ما در فولاد مبارکه خلق آینده بهتر برای ایران و ایرانی است.

انتهای پیام/134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار