سخنگوی دولت:

ظرف سه سال ۱۲ ماهواره به فضا پرتاب کردیم

بهادری جهرمی با بیان اینکه طی سه سال گذشته ۱۲ ماهواره به فضا پرتاب شده است، گفت: راهبرد دشمن بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و تسری آ‌ن‌ها به بخش‌های دیگر کشور است.
کد خبر: ۶۶۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱ - 18May 2024

عدم ایجاد ادبیات لازم برای جنگ شناختی/ تروریسم رسانه‌ای کمتر مورد توجه قرار گرفته استبه گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت عصر امروز (شنبه) در اختتامیه جام رسانه امید که در مجتمع فرهنگی ولیعصر (عج) سازمان بسیج برگزار شد، اظهار داشت: امروز می‌بینیم و با تمام وجود لمس می‌کنیم که جنگ شناختی علیه استقلال، آزادی، انسان‌مداری، اخلاق‌مداری و دین‌مداری به شدت در جریان است و جهادگران عرصه رسانه در خط مقدم این جنگ قرار دارند.

وی افزود: رسانه‌ها در عرصه جنگ شناختی، خط مقدم دفاع را تشکیل می‌دهند لذا باید این جایگاه را بهتر بشناسیم؛ بواسطه حساسیت‌های دفاع در این جنگ باید دست به دست هم دهیم و بدنه جامعه، رسانه‌ها، حاکمیت و دولت در سنگری واحد علیه مهاجمین شبانه روزی و سنگین جنگ شناختی اقدام کنند.

بهادری جهرمی اضافه کرد: متاسفانه ادبیات لازم با این حساسیت آن چنان که باید تولید نشده است؛ به عنوان مثال در باب دفاع مقدس هر چند کتاب زیاد نوشته شده و باز هم باید نوشته شود، اما به جهادگران عرصه تبیین به اندازه کافی پرداخته نشده است. آیا در حوزه جنگ شناختی از میان این فرماندهان و سربازان و بسیجیانی که از هویت، استقلال و باور‌های ملی دفاع می‌کنند کسی مورد صدمه قرار نگرفته است؟ چقدر از این مدافعان مورد حمایت و تقدیر قرار گرفتند و چقدر آنها را الگو قرار داده‌ایم؟!

وی تصریح کرد: ما عبارت تروریسم رسانه‌ای را می‌گوییم اما تروریسم رسانه‌ای که خیلی از افراد را مورد ضربه قرار می‌دهد، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف دشمن در جنگ شناختی ایجاد یاس و فاصله بین مردم با مسئولین است، گفت: ایجاد امید کلید مقابله با ابهام و نومیدی است که دشمن در جامعه ایجاد کرده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه رهبر معظم‌ انقلاب اسلامی همواره بر امیدآفرینی تاکید دارند، گفت: امیدآفرینی سدی در برابر دروغگویی‌های دشمن است اما متاسفانه امروز آنچنان که باید جایگاه امید در حل مسائل کشور را باور نکرده‌ایم.

وی گفت: کشوری که سیم‌خادار هم نمی‌توانست وارد کند و تصور تامین امنیت داخلی برایش دور از ذهن بود، اما اقتدار دفاعی آن نه‌تنها در محدوده مرز‌ها بلکه دو هزار کیلومتر آن طرف‌تر استمرار پیدا کرده است.

بهاری جهرمی گفت: رهبری معظم انقلاب اسلامی در زمان صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید ویژه‌ای بر امیدآفرینی داشتند.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته ۱۲ ماهواره به فضا پرتاب شده است، گفت: راهبرد دشمن بزرگنمایی ضعف‌ها و تسری آنها به بخش‌های دیگر کشور است.

انتهای پیام/۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها