مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

موزه دفاع مقدس آبادان ویژگی‌های ممتازی برای نسل جوان دارد

سردار مرادحاجتی گفت: موزه دفاع مقدس آبادان در محله بریم و همجواری با اروند رود و «فاو» عراق، دارای آثار بکر و دست نخورده‌ای از عملیات‌های دفاع مقدس است که برای نسل امروز جذابیت دارند. 
کد خبر: ۶۶۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹ - 18May 2024

موزه دفاع مقدس آبادان ویژگی‌های ممتازی دارد که در کمتر جایی از کشور دیده می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، شورای اداری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز به ریاست سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و با حضور سرهنگ دوم پاسدار «صادق هجریان» مدیر جدید مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان در اهواز برگزار شد.

سردار مرادحاجتی در این جلسه ضمن خیر مقدم به مدیر جدید مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان و تقدیر از زحمات چندین ساله سرهنگ پاسدار «رضا صریحی» مدیر پیشین این مرکز، ضمن تبریک روز جهانی موزه به اهمیت موزه‌ها در جهان امروز پرداخت و اظهار داشت: موزه‌ها، شناسنامه و ویترین تاریخی ملت‌ها و کشورها هستند.

وی افزود: موزه دفاع مقدس آبادان ویژگی‌های ممتازی دارد که در کمتر جایی از کشور دیده می‌شود. این موزه در محله بریم و همجواری با اروند رود و «فاو» عراق، دارای آثار بکر و دست نخورده‌ای از عملیات‌های دفاع مقدس است که برای نسل امروز جذابیت دارند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دیگری که می‌تواند یک ظرفیت بین‌المللی نیز محسوب شود، قبرستان کارمندان پالایشگاه و همچنین متخصصین و خانواده‌های انگلیسی‌هاست که در ورودی موزه واقع شده‌اند و تکریم انسانی ملت و رعایت اصول حقوق بشری ما نسبت به دیگر ادیان و مذاهب را نشان می‌دهد.

سردار مرادحاجتی گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان با تزریق نیروهای تازه نفس باید خود را به عنوان یک پایگاه قدرتمند اجتماعی، فرهنگی و ارزشی در معادلات استان و کشور مطرح کند و ما نیز در مرکز استان از هیچ تلاشی برای کمک به این مجموعه دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار