نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان:

دشمن برای کاهش فرزندآوری از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی داشته است

حجت‌الاسلام«مطیعی» گفت:دشمن برای کاهش فرزندآوری دیگر کشورها از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی داشته است، برای خنثی سازی توطئه استکبار باید به تولید نسل اهمیت بیشتری در کشور داده شود.
کد خبر: ۶۶۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲ - 17May 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «مرتضی مطیعی» ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه سمنان به میزبانی مصلای امام این شهر ضمن بیان اینکه پدیده سالمندی یکی از مواردی که کشور را به طور جدی تهدید می‌کند، اظهار داشت: با نگاهی به آمار به خوبی درک خواهیم کرد که جمعیت مسن بیشتر از جوان است و پدیده سالمندی به شدت کشور را تهدید می‌کند.

وی ضمن بیان اینکه ناباوری یکی از عوامل مؤثر در کاهش جمعیت جوان طی سال‌های اخیر بوده است، افزود: آمار بالای طلاق و بالا بودن سن ازدواج دیگر ارکان علت‌های کاهش جمعیت هستند که می‌بایست برای حل آنها به سرعت اقدامات فوری انجام شود.

وی بیان کرد: در مجموع چهار عامل آمار بالای طلاق، سونامی سالمندی، ناباروری، و بالابودن حداقل سن ازدواج، از عوامل موثر در کاهش جمعیت است و همه وظیفه داریم این توطئه رژیم صهیونیستی و استکبار را خنثی کنیم که در تولید نسل خود بیشترین اهمیت را می دهند ولی برای کشوری مانند ایران سونامی کمبود جمعیت را هدف قرارداده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه سمنان هم از جمله مناطق بحرانی دارا بودن جمعیت سالمندی است، ابراز داشت: می‌بایست زمینه ازدواج آسان و ترویج سن مناسب ازدواج در دستور کار قرار گیرد.

مطیعی ضمن بیان اینکه دشمن برای کاهش فرزندآوری دیگر کشورها از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی داشته است، تصریح کرد: برای خنثی سازی توطئه استکبار باید به تولید نسل اهمیت بیشتری در کشور داده شود.

وی ضمن بیان اینکه دولت مشوق‌هایی را برای زادآوری تصویب کرده است، افزود: از آنجا که این مشوق‌ها قانون است لذا در اجرای آن باید پیگیری بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار