معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:

بايد از ظرفيت قدرتمند رسانه‌ها در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بهره ببريم

«شوشتری» گفت: رسانه ها نقش اساسی در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت دارند و بايد از ظرفيت اين ابزار قدرتمند بهره ببريم.
کد خبر: ۶۶۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳ - 16May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، « فرج الله شوشتری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت که با حضور سردار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان و اعضا ستاد بزرگداشت در استانداری سمنان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: بنا به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند خرمشهرها در پیش است این جمله  یک کد و مفهوم است، استکبار جهانی  در گذشته‌ سرزمین، هویت و اعتقادات ما را به تاراج می برد ولی به لطف خدا انقلاب اسلامی ایران عزت و آبرو را در پناه دین اسلام به ما بازگرداند و این برای ما با ارزش است.

وی با بیان اینکه در یک مفهوم بزرگ مثل سوم خرداد ما باید به رویدادهای تعاملی روی بیاوریم گفت: با استفاده از توانمندی‌های مجموعه‌ها و گروه‌های مردمی باید رویدادهای مبتکرانه و طرح های ابتکاری در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت برنامه ریزی و انجام شود.

این مسئول با بیان این که فضای مجازی یک فرصت خوب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و نباید از آن غافل شویم افزود: رسانه ها نقش اساسی در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت دارند و بايد از ظرفيت اين ابزار قدرتمند بهره ببريم.

سردار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در این جلسه که فرمانداران، فرماندهان نواحی بسیج و شهرداران به صورت تصویری عضو جلسه بودند بیان داشت: فتح خرمشهر تغییر یک معادله تلخ توسط رزمندگان اسلام به یک معادله شیرین بود.

وی گفت: فتح خرمشهر به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که در واقع یک نجات ملی بود، روحیه عجیبی به ملت ایران داد، عملیات الی بیت‌المقدس، یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های نظامی تاریخ ایران و یکی از بزرگ‌ترین نبرد‌های تاریخ دفاع مقدس محسوب می‌شود.

در ادامه «عبدالرضا کاشیان» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان خاطر نشان کرد:  به مناسبت سوم خرداد برنامه ویژه  بانوان و کارکنان دستگاههای اجرایی، افتتاح نمایشگاه مخابرات دفاع مقدس، بازدید های عمومی و خانوادگی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، گردهمایی راویان دفاع مقدس،  برنامه به دنبال ستاره ها ویژه دانش آموزان ابتدایی و برنامه عصرانه خانوادگی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه، اعضا ستاد بزرگداشت به بیان پیشنهاد‌ها و برنامه‌های حماسه فتح خرمشهر در سمنان از جمله همایش سراسری پیاده روی خانوادگی،  برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در استان، عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری همایش سوم خرداد و تجلیل از شاهدان ایثارگر، تجلیل از پیشکسوتان فتح خرمشهر در دستگاه های دولتی، تبلیغ در فضای مجازی، بازدید دختران و پسران از نمایشگاه در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان،  اعزام راویان به مدارس، دستگاه ها و  ادارات، اجتماع بزرگ راویان دفاع مقدس، برگزاری رژه موتوری به مناسبت سوم خرداد، پخش بانگ مقامت و پیروزی در مدارس، اجرای پویش نهضت قصه گویی در مدارس و مهد کودک ها، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری یادواره شهدا، تبلیغات و فضاسازی محیطی، برگزاری محافل بازخوانی نقش رزمندگان استان در عملیات بیت المقدس و ... پرداختند.

برگزاری ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در سمنان

برگزاری ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در سمنان

برگزاری ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در سمنان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار