بخوانیم و بسازیم/ امیر سهرابی مطرح کرد؛

ضرورت شناسایی ذائقه‌ مخاطب قبل از تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب تهران بر ضرورت شناسایی ذائقه‌ مخاطب قبل از تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس تاکید کرد.
کد خبر: ۶۶۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴ - 13May 2024

ضرورت ذائقه‌شناسی مخاطب قبل از تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس/ پشتیبانی زنان و همسران رزمندگان پایه پیروزی‌ها در جنگ تحمیلیبه گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس مستقر در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از غرفه این سازمان بازدید کرد و در جریان کتاب‌های تولید و عرضه‌ شده قرار گرفت.

امیر سهرابی در این بازدید و در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهارداشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث دفاع مقدس، به نهضت ۱۰۰ برابری کردن تولیدات در همه بخش‌ها تاکید داشته‌اند، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم در این عرصه تمام تلاش خود را کرده و همه برنامه‌ریزی‌های این سازمان البته در بازه زمانی مشخصی مبنی بر پیگیری این مطالبه متمرکز شده است.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مورد حضور سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب گفت: امسال با حضور انتشارات استان‌ها تغییرات اساسی و مهمی داشته‌ایم، استان‌ها با این حضور از ابتکارات و خلاقیت‌های یکدیگر استفاده می‌کنند و مطمئن هستیم که در زمینه ۱۰۰ برابری کردن تولیدات دفاع مقدس در آینده قطعا بهتر و مثمر ثمرتر فعالیت خواهیم داشت.

وی در مورد انتقال مفاهیم به زبان هنر برای نسل جوان تصریح کرد: هنر و فرهنگ محل تاثیرگذاری روی جامعه است، ما نمی‌توانیم هنر و فرهنگ را با زور به نسل جدید تزریق کنیم که بالطبع در مورد دفاع مقدس هم این موضوع صدق می‌کند لذا باید با ذائقه جوان و نوجوان آشنا باشیم و جامعه هدف خود را بشناسیم و بر مبنای آن کار فرهنگی و هنری انجام دهیم.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: به عنوان نمونه باید روی وصیت‌نامه شهدا به زبان هنر بیشتر کار شود که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به این سمت در حال حرکت است، اما این حرکت کافی نیست و باید در این خصوص خلاقانه‌تر وارد شود.

امیر سهرابی با اشاره به حضور زنان در دوران دفاع مقدس و لزوم انجام کار فرهنگی در زمینه تبیین جایگاه این قشر تاکید کرد: همه رزمندگان دفاع مقدس توسط مادران و همسران خود تربیت و راهی جبهه‌های جنگ شدند، زنان در دوران دفاع مقدس کار مضاعف و مهمی را انجام دادند و همه زندگی را در نبود همسران خود مدیریت کردند.

وی ادامه داد: ترسیم فرهنگ تربیت و زندگی زنان در دوران دفاع مقدس موضوع بسیار مهمی است که اصلا به صورت جدی و مستمر در این باره کاری صورت نگرفته است و برنامه‌ریزی‌ها در کشور باید به این سمت و سو برود و به این موضوع بیشتر بپرداخته شود. ما مدیون این زنان در دوران جنگ تحمیلی هستیم.

غرفه انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و صریر، در مصلی امام خمینی (ره)، بخش عمومی شبستان اصلی، راهروی ۶، به نام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس میزبان اهالی کتاب و کتاب‌خوانی است و همچنین غرفه کودک و نوجوان این مجموعه درب شماره ۹ نبش راهروی ۲ شماره ۱۲۲ سالن کودک و نوجوان میزبان کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار