شهید «محمد صحرائی»:

تربیت فرزندان خود به معنای اصلاح جامعه است

«محمد صحرائی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: پدران و مادران امیدوارم مسئولیت سنگینی که بر روی شانه شما گذاره شده یعنی تربیت فرزندان خود، جامعه را اصلاح می‌کنید.
کد خبر: ۶۶۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۵ - 13May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «محمد صحرائی» فرزند «حسین» در تاریخ ۱۳۴۱/۸/۱ در اردکان متولد شد و سرانجام در  تاریخ ۱۳۶۱/۲/۱۹ در خرمشهر عملیات بیت المقدس به شهادت رسید. 

بخشی از وصیت‌نامه شهید صحرائی: 

مردم شهید پرور ایران وقتی دعا می‌خوانیم «یالیتنی کنت معکم فافوز معکم»‌ ای کاش من هم با شما بودم و با شما رستگار می‌شدم در این برهه از زمان عین زمانیکه آرزو می‌کردی و هیچ شک و تردیدی در آن نیست و انگار جلو چشمان ما قرار دارد. وقتی ندای امام شهیدمان حسین (ع) به یاد می‌آوریم «هل من تاصر ینصرنی و هل من معین یعینی» امروز هم ندای امام و رهبرمان که می‌فرماید داوطلبان زیادتر بروند به جبهه‌ها و نگذارید که جوانانی که در آنجا هستند خسته شوند.

چطور می‌توان یک مسلمان ساکت باشد و به این ندای حسین گونه جواب ندهد، وقتی در مراسم تشییع جنازه‌ها این ندا‌ها بگوشم می‌خورد با خود فکر می‌کردم خدای ناکرده ممکن است مسئولیتی بر شانه من باشد بالاخره روزی خداوند متعال توفیق به من دست داد و عازم جبهه شدم. 

پدر و مادرم امیدوارم بعد از شهادت من غمگین نباشید و مانند دیگران صابر و شکیبا باشید. اگر روزی خبر شهادتم را شنیدید و روز دیگر خبر شهادت دیگر برادرم را، شادمانتر باشید و افتخار کنید که ما هم، چون فرزندانی داریم پدر و مادرم اگر من مانند جوانانی، چون وهب ابن عبدالله و ... نبودم لااقل امیدوارم شما مانند پد رو مادرشان باشید موقعی که وهب به میدان جنگ می‌رود مادرش به وهب می‌گوید می‌خواهم از آنها پیشی بگیرید. چقدر شجاعت در قلب آن مادر است.

پدر و مادرم امیدوارم که مرا ببخشید از اینکه به شما اذیت و آزار دادم. من از اول تولد تا بحال مدیون شما می‌باشم امیدوارم هرگاه به یاد من افتادی برای خدا شکر گذاری کنید و سرافراز باشی، مانند اینکه خودم هم سرفرازم که همچون والدینی دارم. مردم مسلمان جهان امیدوارم درکارهایتان خدا را فراموش نکرده، زیرا ذکر خدا و یاد خدا قلب‌ها را آرامش می‌بخشد. همانطوری که خدا می‌گوید «الا بذکر الله تطمئن القلوب» و در نماز‌ها و در دعای کمیل و نماز جمعه هایتان دعای امام را فراموش نکرده و همیشه جمله‌ای که هم دعا است و هم شعار که دشمنان اسلام با شنیدن این جمله، یکه می‌خورند بر زبانتان جاری باشد.

 (خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار) و غیر از دعای امام برای رزمندگان اسلام که بتوانند پس از فتح کربلا به فلسطین دست یافته و قبله اول مسلمین را از دست صهیونیست آزاد کنند و همچنین دعا برای مجروحین انقلاب و جنگ که شهیدان زنده هستند بکنید، چون خود خداست که می‌فرماید «ادعونی استجب لکم».

امت شهید پرور ایران امیدوارم که پشتیبانی امام و روحانیت باشید و به گفته شهید شهرمان (مختاری) امام را همچون نگین انگشتر نگهدارید. 

پدران و مادران مسلمان شهید داده و غیر شهید داده امیدوارم مسئولیت سنگینی که بر روی شانه شما گذاره شده یعنی تربیت فرزندان خود، چون شما با این عمل جامعه را اصلاح کنید، زیرا اگر فرزندی شایشه باشد زیر نظر شما و غیر شایسته بازهم زیر نظر شما بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار