بلینکن: اسرائیل برنامه معتبر برای دفاع از غیرنظامیان ندارد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که اسرائیل برنامه قابل قبولی برای دفاع از ۱.۴ میلیون غیر نظامی که به رفح پناه بردند، ندارد.
کد خبر: ۶۶۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹ - 12May 2024

بلینکن: اسرائیل برنامه معتبر برای دفاع از غیرنظامیان نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه ضمن اعلام این موضوع در مورد ایجاد وقفه در ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی به شبکه ای‌بی‌سی گفت که رئیس جمهور جو بایدن مصمم به کمک به اسرائیل برای دفاع از خودش است و اینکه ارسال سه هزار و ۵۰۰ بمب ۹۰۰ و ۲۲۵ کیلوگرمی تنها بسته تسلیحاتی است که واشنگتن نگه داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: بایدن تاکید کرده اگر اسرائیل یک عملیات بزرگ نظامی در رفح انجام دهد آنگاه رویکرد‌های قطعی وجود دارد که ما از این عملیات حمایت نمی‌کنیم.

بلینکن در ادامه با اشاره به عرضه تسلیحات به اسرائیل تاکید کرد: ما نگرانی‌های واقعی درباره نحوه استفاده آنها داریم. اسرائیل باید یک برنامه شفاف و قابل قبول برای حفاظت از جان غیرنظامیان داشته باشد که ما این را مشاهده نکردیم.

رفح میزبان ۱.۴ میلیون فلسطینی است که بیشتر آنها از جا‌های دیگر غزه به آنجا پناه برده‌اند.

تا کنون بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه دست کم ۳۵ هزار فلسطینی شهید شدند که حمله رژیم صهیونیستی به رفح نگرانی‌های حامیان این رژیم را نیز برانگیخته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار