چشمان دنیا نظاره‌گر حضور مردم ایران در انتخابات

همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در ایران، رسانه‌های خارجی ابعاد مختلف این دور از رقابت‌ها را تحت پوشش قرار دادند.
کد خبر: ۶۶۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶ - 10May 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین که از ساعت ۸ صبح امروز با حضور گسترده و چشمگیر مردم ایران اسلامی آغاز شده است از همین ساعات ابتدایی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان از جمله رسانه‌های منطقه‌ای داشت.

پایگاه خبری «العهد» با انتخاب تیتری تحت عنوان «مسئولیت ملی مستلزم حضور در انتخابات است» نوشت: حضرت آیت‌الله‌العظمی امام سید علی خامنه‌ای صبح امروز ۲۱ اردیبهشت در اولین دقایق آغاز مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) در تهران پایتخت ایران، رای خود را به صندوق انداخت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه خود انتخابات امری ضروری و مهم است، خاطرنشان کردند که این انتخابات نشان از حضور، اراده و تصمیم مردم است؛ بنابراین مسئولیت ملی ایجاب می‌کند همه کسانی که خواهان پیشرفت کشور و رسیدن به اهداف کلان هستند در انتخابات مشارکت داشته باشند.

چشمان دنیا نظاره‌گر حضور مردم ایران در انتخابات

وب‌سایت «الجزیره» انگلیسی هم نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای اندکی پس از افتتاح شعبه‌ی اخذرای، رای خود را به صندوق انداخت و از مردم برای حضور در انتخابات دعوت کرد.

چشمان دنیا نظاره‌گر حضور مردم ایران در انتخابات

پایگاه خبری «روسیا الیوم» نیز در گزارشی نوشت، ایرانی‌ها امروز جمعه با حضور در پای صندوق‌های رای قرار است از بین ۹۰ نامزد مجلس شورای اسلامی ۴۵ نفر را برای مجلس انتخاب کنند.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت که رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران، بعد از اینکه رای خود را به صندوق انداخت، تاکید کرد که اهمیت مرحله دوم از مرحله اول کم نیست. همه در انتخابات شرکت و مجلس را تکمیل کنند.

چشمان دنیا نظاره‌گر حضور مردم ایران در انتخابات

پایگاه خبری «النخیل» عراق نیز در گزارش امروز خودش نوشت، «امام خامنه‌ای امروز جمعه در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت».

این رسانه عراقی در خبر و گزارش خود آورد، امام خامنه‌ای پس از اینکه رای خود را به صندوق انداخت طی بیاناتی تاکید کرد که اهمیت مرحله دوم کمتر از مرحله اول نیست و مردم با حضور خود در این مرحله از انتخابات، مجلس را تکمیل کنند.

پایگاه خبری «النخیل» در بخش دیگری از گزار خود آورده که امام خامنه‌ای انتخابات را نشانه حضور مردم و اراده و تصمیم‌گیری آنان دانستند و گفتند، وظیفه ملی هر فردِ دوستدار پیشرفت کشور و نزدیک شدن آن به مقاصد بزرگ، شرکت در انتخابات است.

چشمان دنیا نظاره‌گر حضور مردم ایران در انتخابات

رسانه انگلیسی «ایندیپندنت» نیز با اشاره به پوشش خبری لحظه به صندوق انداختن رای آیت الله سیدعلی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های داخلی نوشت که (رهبر ایران) از مردم خواست تا به پای صندوق‌های رای بیایند و ایشان تصریح کردند که دور دوم انتخابات به اندازه انتخابات اصلی مهم است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با انتشار خبر آغاز برگزاری دور دوم انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد که آیت‌الله سید علی خامنه‌ای در دقایق نخست رای‌گیری پای صندوق رای حضور یافت و پس از شرکت در انتخابات، تاکید کرد که دور دوم به اندازه دور نخست حائز اهمیت است.

چشمان دنیا نظاره‌گر حضور مردم ایران در انتخابات

شبکه آمریکایی «ای‌بی‌سی‌نیوز» ضمن بازتاب دادن خبر برگزاری دور دوم انتخابات، نوشت که «در تهران ۳۲ نامزد که همگی از چهره‌های اصولگرا و انقلابی محسوب می‌شوند برای تعیین تکلیف ۱۶ کرسی باقی مانده رقابت می‌کنند. انتظار می‌رود نتایج نهایی انتخابات روز دوشنبه اعلام شود.»

وبگاه آمریکایی «بیزنس اینسایدر» نیز در راستای تلاش بر‌ای مخدوش کردن چهره انتخابات در ایران نوشت که در انتخابات مارس (اسفند ۱۴۰۲)، در مجموع ۲۵ میلیون رای به صندوق ریخته شد و مشارکت کمتر از ۴۱ درصد بود. کمترین میزان مشارکت قبلی در انتخابات پارلمانی، مربوط به سال ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) با ۴۲ درصد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها