فرماندار سرپل ذهاب:

تمهید مقدمات برگزاری مراسمات گرامیداشت عملیات بازی دراز در سرپل ذهاب

«بابلی» گفت: تمهید مقدمات برگزاری مراسمات گرامیداشت عملیات غرور آفرین بازی دراز از سال گذشته با تشکیل کمیته‌های شش‌گانه آغاز شده است و شهرستان بدون هیچ مشکلی آماده برگزاری مراسمات است.
کد خبر: ۶۶۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹ - 06May 2024

تمهید مقدمات برگزاری مراسمات گرامیداشت عملیات  بازی دراز در سرپل ذهاببه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «صدراله بابلی» فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در جمع خبرنگاران از آمادگی شهرستان برای برگزاری سالروز عملیات بازی دراز خبر داد و  اظهار داشت: تمهید مقدمات برگزاری مراسمات گرامیداشت عملیات غرور آفرین بازی دراز از سال گذشته با تشکیل کمیته‌های شش‌گانه با محوریت سپاه استان و سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب آغاز شده است و شهرستان بدون هیچ مشکلی آماده برگزاری مراسمات است.

نماینده عالی دولت در شهرستان سرپل ذهاب افزود: مراسمات باتوجه به پیش بینی‌های انجام شده در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراسم یادواره شهید سرافراز هوانیروز شهید علی اکبر شیرودی در بعد از ظهر چهارشنبه در موقعیت یادمان این شهید سرافراز در روستای زرین‌جوب برگزار می‌شود و مراسم یادواره شهدای عملیات غرور آفرین بازی دراز نیز بعد از نماز مغرب و عشا در جوار بقعه متبرکه حضرت احمد ابن اسحاق (ره) برگزار خواهد شد.

ایشان با اشاره به مراسم صعود سراسری به ارتفاعات بازی‌دراز اذعان داشت: صعود باشکوه سراسری به ارتفاعات بازی‌دراز در روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۷صبح از دامنه ارتفاعات با رمز مبارک یازهرا (س) آغاز می‌شود و رهروان شهدا مسیر دامنه تا محل یادمان شهدای بازی‌دراز را به یاد شهدا و برای تجدید بیعت با امام و شهدا طی خواهند کرد .

بابلی خاطرنشان کرد: سخنران مراسم یادواره شهدای بازی دراز «محمد طیب صحرایی» استاندار کرمانشاه خواهد بود و سخنران مراسم صعود سراسری در ارتفاعات بازی دراز نیز سردار « غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور می‌باشدو مداح مراسمات نیز حاج «صادق آهنگران» خواهد بود. 

وی اذعان داشت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا به فرموده رهبر انقلاب کمتر از شهادت نیست و لذا همه ما وظیفه داریم درراه ترویج فرهنگ شهادت کوشا باشیم.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در ادامه گفت: برای اسکان زائرین تمام اقدامات انجام شده است آموزش‌وپرورش همه مدارس را آماده کرده و هلال احمر نیز مدارس را تجهیز و مفروش نموده است ضمن اینکه اداره تبلیغات اسلامی نیز مساجد شهرستان را برای اسکان آماده کرده است و سپاه ناحیه نیز برنامه‌ریزی برای اسکان میهمانان را برعهده دارد و لذا در حوزه اسکان با تلاش دستگاه‌های عضو کمیته اسکان هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد. 

بابلی افزود: کمیته فنی مهندسی نیز کارهای زیرساختی و آماده سازی جایگاه‌ها و پارکینگ‌ها را به خوبی انجام داده و آمادگی کامل برای اجرای مراسمات وجوددارد کمیته فرهنگی تبلیغی نیز کارهای تبلیغاتی در سطح شهر و فضاسازی مسیر ارتفاعات را انجام داده است رو در روزهای آینده نیز تبلیغات گسترده برگزاری مراسمات انجام خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان سرپل ذهاب ادامه داد: کمیته پشتیبانی که شهرداری مسئول آن است از مراسمات گرامیداشت عملیات بازی‌دراز پشتیبانی کامل را انجام خواهد و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد در کمیته بهداشت و درمان نیز دانشگاه علوم پزشکی استان نیروهای خود را اعزام کرده و مرکز فوریت‌های پزشکی در منطقه مستقر شده است در کنار این هلال‌احمر نیز در پاسگاه‌های امداد جاده‌ای خود از ورودی استان در شهرستان کنگاور تا ارتفاعات بازی‌دراز آماده امدادرسانی به زائرین می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد:  پلیس راهنمایی و رانندگی برنامه‌ریزی لازم برای پوشش جاده‌ای و کنترل ترافیک را انجام داده و پلیس راهور نیز در داخل شهر با اعمال محدودیت‌های ترافیکی شهری مراسمات داخل شهر را پوشش خواهد داد.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: اصحاب رسانه نیز بصورت مداوم و مستمر اقدامات شهرستان را پوشش داده و اطلاع رسانی کافی از طریق فضای مجازی به تمام کشور انجام گرفته است که قابل تقدیر می‌باشد.

بابلی در پایان ضمن تقدیر از تمام کسانی که برای آماده‌سازی شهرستان تلاش کردند افزود: تمام کارها و اقدامات لازم توسط کمیته‌های شش‌گانه انجام شده و شهرستان آماده برگزاری مراسمات و میزبانی شایسته از زائرین و کاروان‌های راهیان نور می‌باشد و از مردم سراسر کشور دعوت می‌کنم که در این مراسم باشکوه که یک رزمایش بزرگ فرهنگی می‌باشد شرکت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها