بخوانیم و بسازیم/

«آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

رمان «آواز آن پرنده آتشین» تازه‌ترین اثر سمیه کاظمی حسنوند که در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده، در نمایشگاه کتاب به دست مخاطبان می‌رسد.
کد خبر: ۶۶۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰ - 06May 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، رمان «آواز آن پرنده آتشین» تازه‌ترین اثر سمیه کاظمی حسنوند که در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده، در نمایشگاه کتاب به دست مخاطبان می‌رسد.

کاظمی با نگارش رمانی اجتماعی، از منظری خاص به جامعه جنگ‌زده دهه 60 نگاه می‌کند. جامعه‌ای که توامان با عشق، آرزو، امید، بهت و اندوه همراه بوده است. کتاب هم‌چنین روایت‌گر داستان زنانی رنج کشیده و مردانی است که صدای بمب و خمپاره به کابوسشان تبدیل شده است. 

«آواز آن پرنده آتشین» هم مناسب مخاطبینی است که طعم جنگ را چشیده‌اند و هم مناسب کسانی است که آن ایام را تجربه نکردهاند و فقط روایتهایی به گوششان رسیده است. 
داستان از عشق سودابه به یکی از پسران همسایه آغاز میشود اما این عشق با مخالف برادر سودابه مواجه می‌شود. برادر برای دوری سودابه از پسر، خواهرش را به اهواز می‌فرستد. سودابه بعد از حضور در اهواز با حال و هوای مناطق جنگ‌زده آشنا و در ادامه با ماجراها و واقعیت‌های جنگ روبرو می‌شود. 

«آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

این رمان قرار است در سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شود.

کاظمی علاوه بر «آواز آن پرنده آتشین»، مجوعه داستان‌هایی همچون «یاس امین الدوله»، «کاپیتان و دوشنبه»، «جان‌های شعله ور»، «مردی که خون آبی داشت» و «آنا و درخت خرمالو» را در کارنامه ادبی خود دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها