فرماندار مشهد:

۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است

داوری گفت: هزار و ۲۰ شعبه در مشهد و ۴۴ شعبه در کلات آماده برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت خواهند بود.
کد خبر: ۶۶۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶ - 05May 2024

۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محسن داوری» فرماندار مشهد در نخستین نشست ستاد انتخابات استان خراسان رضوی (دور دوم) اظهار داشت: هیأت اجرایی و نظارت آمادگی کامل را برای مرحله دوم انتخابات در روز ۲۱ اردیبهشت دارند.

وی در خصوص کسانی که می‌توانند در این مرحله رأی دهند، گفت: در دور دوم کسانی می‌توانند رأی دهند که در مرحله اول در حوزه مشهد رأی داده‌اند و یا در دوره قبل در هیچ شعبه‌ای رأی ندادند و یا رأی اولی‌هایی که در این بازه زمانی به سن قانونی رسیده‌اند می‌توانند در دور دوم انتخابات شرکت کنند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه هر شعبه سیار در طول روز حداکثر می‌تواند ۱۴ الی ۱۵ محل را رأی بگیرد، افزود: مد نظر ما این است شعبه‌های سیار به مناطقی که جمعیت بیشتری دارد، بروند.

این مقام مسئول تاکید کرد: تمام تلاش هیأت اجرایی این است که بتوانند انتخابات سالم، باشکوه و با مشارکت بالا برگزار کنند و صبح جمعه از ساعت پنج صبح در شعب اخذ رأی حضور خواهند داشت و ساعت هشت شروع به رأی گیری خواهند کرد.

داوری با بیان اینکه در مرحله اول هزار و ۸۱۰ شعبه اخذ رأی داشتیم افزود: در این مرحله شعبی که نزدیک یکدیگر بوده‌اند و مشارکت آنها پایین‌تر بوده است ادغام کردیم و تعداد شعب در این مرحله به هزار و ۲۰ شعبه در مشهد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در مرحله قبل تخلفاتی اعلام نشده است و نسبت به کسانی که اعتراض داشتند و این اعتراضات با گفتگو حل شده و منجر به تشکیل پرونده نشده است.

فرماندار مشهد ابراز داشت: در مرحله اول حدود ۷ درصد افزایش مشارکت داشتیم و ۱۷ درصد افزایش تعرفه داشته‌ایم که نشان‌دهنده افزایش تعداد واجدین شرایط بوده است

این مقام مسئول گفت: در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ شاهد مشارکت حدود ۳۴ درصد بودیم و این دوره ۴۰.۱۷ درصد، مشارکت داشته‌ایم.

داوری در خصوص دلایل مشارکت بیشتر مردم بیان داشت: اول اینکه مردم بیشتر پای کار آمدند، همچنین در حوزه مشهد میزان رقابت بالا بود و ۴۸۹ نامزد انتخابات بودند، شعب اخذ رأی را ۲۰ درصد افزایش دادیم و تبلیغات خوبی برای جانمانی شعب اخذ رأی صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: بومی‌سازی شعبه اخذ رأی و مردمی‌سازی کردیم و این اعتماد مردم را بیشتر کرده بود.

فرماندار مشهد گفت: خیابان انتخاب را ایجاد کردیم و این طرح ما کشوری شد و از شهرداران کمک گرفتیم و همه اینها باعث شد که مشارکت مردم و اعتماد مردم بیشتر باشد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها