برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر دفاع مقدس آذربایجان شرقی

اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور اعضای شورای هماهنگی در استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲ - 01May 2024

اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور اعضای شورای هماهنگی در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از آذربایجان شرقی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی دریا دار دوم «رضا عباسی» در جمع اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار ضمن قدردانی از اهتمام استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اجرایی نمودن اوامر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر صد برابر شدن فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس از لحاظ کمی و کیفی اقدامات خوبی از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و ادارات کل و دولت محترم انجام شده است. اما نیازمند برنامه ریزی دقیق جهت ادامه تحقق کامل این امر می‌باشد. بنیاد حفظ آثار نیز در حال تدوین یک دستورالعمل برای اجرایی نمودن این فرمان می‌باشد و این امر نیازمند پیش بینی اعتبارات کلان و سایر پشتیبانی‌ها است.

دریا دار دوم امیر عباسی گفت: امروز موزه دفاع مقدس مفتخر به تدوین کتابی است که برای اولین بار در کشور تدوین شده است. این کتاب بر اساس اقدامات و برگزاری جلسات متعدد با مشاورین و هنرمندان فاخر استانی و کشوری، پیشکسوتان و رزمندگان طراحی شده و ۱۰۱ سوژه محتوایی در این مجموعه گرد آوری شده است.

این کتاب در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصوب شده است و اکنون بر اساس همین کتاب سوژه‌ها در حال اجرا و جانمایی می‌بلشد. امید است با حمایت‌های بیشتر شاهد تکمیل موزه باشیم. عباسی گفت: در کنار تکمیل موزه دفاع مقدس لازم است در بحث آماده سازی دانشنامه استانی اقدامات سریع را شاهد باشیم. دانشنامه استانی تا قبل از سال ۱۴۰۱ تنها ۷ درصد پیشرفت داشت که طبق ابلاغیه باید در سال جدید یک جلد از دانشنامه را رونمایی کنیم.

عباسی افزود: در بحث تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که به شکل سالیانه انجام می‌شود و تاکنون در سطح استان دوازده هزار رزمنده تجلیل و ۴۰ هزار رزمنده شناسایی شده است و در سال جاری باید پنج هزار نفر از این عزیزان تجلیل شود که نیازمند مساعدت و حمایت استانداری محترم می‌باشد.

عباسی گفت: اقدامات ما در موزه دفاع مقدس که بیشتر سعی شده است در تجهیز فناوری‌های نوین روز با توجه به مخاطب جوان، گام برداشته و در دو سال اخیر با تجهیز بازی‌های رایانه‌ای و عینک‌های VR برای شناساندن و معرفی قهرمانان دفاع مقدس تلاش شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار