جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

ارتباط بین نسل دفاع مقدس و نسل امروز هدف جشنواره «افتخار من» است+ فیلم

امیر سهرابی گفت: جشنواره «افتخار من» مشوق نسل جدید برای دریافت خاطره از نسل دفاع مقدس است تا ایجاد ارتباط بین نسل‌های قدیم و جدید تسهیل شود.
کد خبر: ۶۶۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ - 29April 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» ویژه بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران که امروز (دوشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره یکی از اقدامات اساسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که در راستای تدبیر فرمانده معظم کل قوا در رابطه با تحکیم پیوند نسل قدیم و نسل جدید کشور با دفاع مقدس انجام گرفته است. 

امیر سهرابی افزود: تا ارتباطی وجود نداشته باشد اثری تولید نمی‌شود لذا اساس این جشنواره بر ایجاد ارتباط است. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «انتقال ارزش‌های دفاع مقدس تا جایی که نسل جدید همان درکی را از دفاع مقدس داشته باشد که نسل گذشته داشتند» از اهداف جشنواره است. 

** رزمندگان با بیان خاطرات خود می‌توانند جهان و منطقه را تحت تاثیر قرار دهند 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نزدیک به شش هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده که انتظار ما با توجه به کثرت رزمندگان بیشتر است. انتظار از برخی استان‌ها بیشتر بوده چرا که رزمندگان در اقصی نقاط کشور سکونت دارند. این جشنواره مشوق رزمندگانی است که تاکنون خاطرات خود را بیان نکرده‌اند. ما میلیون‌ها رزمنده داریم که میلیون‌ها فرزند دارند و جامعه هدف جشنواره همین فرزندان هستند.

امیر سهرابی با اشاره به همکاری سامانه «شاد» آموزش و پرورش گفت: این جشنواره مشوق نسل جدید برای دریافت خاطره از نسل دفاع مقدس است که سامانه «شاد» در آموزش و پرورش نیز در این جشنواره فعال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شش میلیون نفر زمان دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد شرکت کردند که شامل نیرو‌های نظامی و مردمی بودند و از کل تعداد پیشکسوتان، شش هزار اثر ارسال شده که نسبت به آمار کلی، کم است چرا که رزمندگان دفاع مقدس می‌توانند ارزش‌ها را بیان کنند و جامعه منطقه‌ای و جهانی را تحت تاثیر قرار دهند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار