پیام فرماندار شهرستان تفتان به مناسبت روز ملی خلیج فارس

«شهنوازان» به مناسبت روز ملی خلیج فارس پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۶۶۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸ - 28April 2024

پیام فرماندار شهرستان تفتان به مناسبت روز ملی خلیج فارسبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، به مناسبت روز ملی خلیج فارس «علیرضا شهنوازان» فرماندار شهرستان تفتان پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

خلیج فارس مظهر صلح و دوستی، نماد غیرت ملی و تمامیت ارضی ایران عزیز و میراث گران‌بهای روزگار کهن است که برای همه ایرانیان وطن دوست در سراسر جهان، همبستگی و همدلی را به همراه دارد.

دهم اردیبهشت که در تقویم ملی‌ به نام «خلیج فارس» نامگذاری شده فرصت مغتنمی است برای یادآوری به آنانی که به‌رغم وجود اسناد معتبر و متقن تاریخی، با افکاری نسنجیده بدنبال تحریف این نام هستند، اما باید بدانند خلیج همیشه فارس برای همه‌ی ایرانیان مظهر شکوه و بزرگی و تاریخِ زرین فرهنگ و تمدن ایرانی در جهان است که نقش آن تا ابد در صفحه زندگی آیندگان، درخشان خواهد ماند.

دنیا در حال حاضر برای تامین ۶۵ درصد نیازهای نفتی خود به خلیج فارس متکی است و این منطقه غیر از نفت، قریب ۳۰ درصد ذخایر گاز جهان را نیز در خود جای داده و مهم‌ترین موردی که باعث اهمیت فوق العاده خلیج فارس و حتی سبب دست اندازی و طمع ورزی قدرت‌های بزرگ به آن شده، وجود این ذخائر طبیعی است.

نام خلیج فارس بیانگر هویت و تاریخ رشادت و سربلندی مردم این دیار و آیینه تمام نمای مقاومت، سلحشوری و مبارزات ساحل نشینان در تمام طول تاریخ، و شکست مکرر دشمنان و طمع ورزان است.

اینجانب فرارسیدن دهم اردیبهشت روز ملی «خلیج فارس» را که بخش ناگسستنی از هویت ملی ایرانیان و سرشار از گنجینه‌های تاریخی، حماسی، دینی و اقتصادی است را به هموطنان عزیز بویژه مردم شریف شهرستان تفتان تبریک عرض کرده و برای ایران اسلامی، عزت، اقتدار و سربلندی و برای خلیج نیلگون همیشه فارس، نامی ماندگار و پر آوازه در تاریخ بشریت آرزو دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار