وقوع حادثه دریایی در جنوب غرب عدن

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز پنجشنبه از دریافت یک گزارش درباره یک حادثه امنیتی در آب‌های منطقه‌ای جنوب یمن خبر داد.
کد خبر: ۶۶۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶ - 25April 2024

وقوع حادثه دریایی در جنوب غرب عدنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز از وقوع یک حادثه امنیتی جدید در ۱۵ مایل دریایی جنوب غرب عدن در یمن خبر داد. نیرو‌های مسلح یمن از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که بیش از ۲۰۰ روز از آن می‌گذرد، اعلام کرده‌اند که به کشتی‌های مرتبط با این رژیم اجازه عبور از تنگه باب المندب و دریای سرخ را نخواهند داد و در همین راستا نیز تاکنون به ده‌ها کشتی تجاری و نظامی مرتبط با اسرائیل و متحدان این رژیم حمله کرده است.

آمریکا در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی، ائتلافی را برای مقابله با نیرو‌های مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است. اما نیرو‌های مسلح یمن در واکنش به حملات جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به خاک یمن نشان داده که این تجاوزات مانع حمایت آن‌ها از مردم غزه و مقاومت فلسطین نخواهد شد.

شب گذشته نیز سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن یحیی سریع اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور طی عملیاتی نظامی در روز چهارشنبه کشتی آمریکایی «MAERSK YORKTOWN» را با چند موشک مناسب در خلیج عدن هدف قرار داده است. وی همچنین اعلام کرد نیروی پهپادی این کشور طی دو علمیات نظامی دیگر یک ناوشکن جنگی آمریکایی را در خلیج عدن و کشتی اسرائیلی «MSC VERACRUZ» را در اقیانوس هند با پهپاد مورد اصابت قرار داده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها