استاندار چهارمحال و بختیاری:

ما هرچه داریم نشأت گرفته از برکات دفاع مقدس و سیره شهدا است

«حیدری» گفت: ما هرچه که داریم از شهداست، اگر اقتداری که امروز ملت پیدا کرده و برای اولین بار رژیم صهیونیستی را این‌گونه شجاعانه سر جای خود نشانده است، نشأت گرفته از دفاع مقدس و سیره شهدا است.
کد خبر: ۶۶۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸ - 24April 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «غلامعلی حیدری» استاندار چهارمحال و بختیاری امروز در آیین افتتاحیه ستاد دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال ‌و بختیاری اظهار داشت: برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند بار دیگر شهدایی که الگو بوده را برای نسل‌های آینده مطرح کند، شهدایی که اسوه و الگوی مقاومت بودند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا در فرمایشی فرمودند برگزاری بزرگداشت شهیدان برای کشور و آینده انقلاب حیاتی و ضروری است، در حقیقت می‌توان گفت ما هرچه که داریم از شهداست، اگر اقتداری که امروز ملت پیدا کرده و برای اولین بار رژیم صهیونیستی را این‌گونه شجاعانه سر جای خود نشانده است، نشأت گرفته از دفاع مقدس و سیره شهدا است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری کنگره تنها به منزله بزرگداشت تلقی نمی‌شود بلکه حرکتی به منظور انتقال سیره و منش شهدا در راستای امیدآفرینی است، یکی از منش‌های شهدا این بود که مقتدرانه در برابر دشمن ایستادند که کار ارزشمندی بود و باید مورد تفسیر و تحلیل واقع شود و راه شهدا ادامه یابد.

وی اضافه کرد: باید نقشه راهی برای کنگره شهدا تدوین شود و از نظرات هیئت‌های اندیشه‌ورز استفاده شود در حقیقت نخبگان و فرهیختگان ظرفیت بسیار عظیمی هستند که می‌توان در قالب هیئت‌های اندیشه ورز برای بهتر برگزار شدن این کنگره استفاده و خروجی به نسل‌های آینده منتقل شود.

حیدری در ادامه گفت: سرگذشت‌پژوهی برای توسعه آثار فاخر موضوعی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، به طوری که یکی از راه‌ها برای توسعه آثار فاخر، کتاب و تهیه فیلم سرگذشت پژوهی‌ است این موضوع می‌تواند به استخراج زندگی شهدا به صورت دقیق کمک کند و الگوی مهمی برای جوانان و نوجوانان نسل سوم و چهارم انقلاب باشد.

ظرفیت استان؛ پای کار کنگره شهدای چهارمحال ‌و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشی بیان کردند تأثیرگذارترین زبان، هنر است، در حقیقت باید حداکثر استفاده از هنر برای برگزاری کنگره انجام شود، می‌توان از روش‌های مختلف و به شیوه‌های هنری در برگزاری هر چه بهتر و تأثیرگذارتر این رویدادها استفاده کرد.

رئیس ستاد کنگره شهدای چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: قطعاً دفاع مقدس باید به گونه‌ای توسط فرهیختگان، هنرمندان، پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس روایت شود که برای نسل جدید جوان و نوجوان قابل لمس و فهم باشد، یعنی باید کاملاً هنرمندانه روایت شود، اگر این اتفاق بیفتد دستاورد کنگره دستاورد موفقی خواهد بود.

حیدری یادآور شد: کنگره‌های دفاع مقدس و یادواره شهدا فرصتی برای نهضت روایتگری و جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده هستند، باید آثاری تهیه و به گونه‌ای روایتگری صورت گیرد که با ذائقه و روحیات جوانان و نوجوانان این نسل مطابقت داشته باشد، از طرفی تلاش دشمن این است که با ناامید کردن فاصله‌ای بین نسل اول، دوم، سوم و چهارم انقلاب ایجاد کند ‌می‌توان گفت کنگره فرصتی برای ترمیم و بازسازی این فاصله‌هاست.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همه ظرفیت‌های استانی پای کار هستند تا کمیته‌های استانی و شهرستانی تشکیل و در یک زمانبندی مشخص تقسیم کار صورت گیرد.

وی بر نقش استان در همه دوران‌ها تأکید کرد و گفت: مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه در بسیاری از امورات از جمله انتخابات سال گذشته پیشتاز بودند که این نشان از وفاداری و ولایتمداری مردم است، در حقیقت این مردم شایسته خدمت هستند.

رئیس کنگره شهدای چهارمحال‌وبختیاری در پایان اظهارکرد: استانی که صنایع و کارخانجات آنچنانی ندارد باید مورد عنایت ویژه از سوی مرکز قرار گیرد، همه ظرفیت استان برای برگزاری کنگره ارزشمند مهیای خدمت است، باید این کنگره در شأن و تراز شهدا که شأن بالایی بوده بسیار خوب برگزار شود، گرچه دو کنگره قبلی تجربه بسیار ارزشمندی بود که باید این مسائل دنبال شود، البته اقدامات پیش از کنگره بسیار مهم است و باید یادواره‌های متعدد و کارهای هنری مختلف برای برنامه‌های پیش کنگره برگزار شود که این برنامه‌ها می‌تواند در بهتر برگزار کردن کنگره مؤثر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار