وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

صحرایی از تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد.
کد خبر: ۶۶۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰ - 24April 2024

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار داشت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد که تصویب این سند پس از ۱۲ سال در هیات وزیران صورت گرفت.

وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین ائتلاف برای اعتلای تعلیم و تربیت را نشانه‌گیری کرده که تصویب این آیین‌نامه نشان داد که در در دولت موضوع مهارت آموزی به عنوان زیرساخت اصلی جهش تولید با مشارکت مردم از طریق دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها باید دنبال شود.

صحرایی بیان کرد: از طرفی نیز آیین‌نامه تربیت کودکی در دستور کار دولت قرار گرفته و به‌زودی دو آیین‌نامه دیگر هم به دولت خواهد آمد، نخست آیین‌نامه انسداد مبادی بی‌سوادی و توسعه سواد خواندن در کشور و دیگری برنامه ملی اوقات فراغت است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بطور قطع سند تحول بنیادین اجرایی با ائتلاف همه دستگاه‌های وابسته به دولت و وزارتخانه‌ها اجرایی خواهد شد و این یک اتفاق مبارک و یک ریل جدید برای تقویت تعلیم و تربیت کشور است.

وی با اشاره به تغییر برنامه آموزشی برخی استان‌ها برای سال جدید، اظهار کرد: مطابق راهکاری از تحول هستند، ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست‌بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و امیدواریم این موضوع به زودی به ثمر برسد.

صحرایی یادآور شد: یکی از کار‌هایی که این آیین‌نامه کرده این است که ۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول باید به نفع مهارت آموزی تغییر پیدا کند.

وی اضافه کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح اعلام شده است کمیسیون آموزش این را تصویب کرده است و اکنون در نوبت طرح در صحن مجلس شورای اسلامی است.

وزیر آموزش و پرورش به پرداخت هزینه کلاس‌های فوق‌العاده قبول شدگان آزمون آموزش و پرورش در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اگر قانونی در مجلس است که گفته این موضوع غیرقانونی است، همان قانون مبنا است ما چنین قانونی را نداریم که گرفتن هزینه مهارت‌آموزی غیرقانونی است این مصوبه هیات امنای دانشگاه است و مصوبات هیات امنا در چارچوب ضوابط هیات امنا‌ها لازم‌الاجرا هستند اینکه سال‌های گذشته این هزینه را نمی‌گرفتند به این معنا نیست که امسال که گرفته‌اند غیرقانونی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار