از مرکز جنگ الکترونیک رژیم صهیونیستی چه می‌دانید+ فیلم

پایگاه مرون که مهم‌ترین و اصلی‌ترین دارایی رژیم اشغالگر در شمال سرزمین‌های اشغالی به شمار می‌رود؛ تاکنون ۷ بار زیر آتش مستقیم حزب‌الله لبنان رفته است.
کد خبر: ۶۶۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ - 24April 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: پایگاه مرون که به‌عنوان مرکز جنگ الکترونیک رژیم صهیونیستی معروف است، در ۸ کیلومتری مرز لبنان واقع شده است؛ این پایگاه بر فراز کوه جرمق (مرون) قرار گرفته که ارتفاع آن حدودا به ۱۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می‌رسد. 

تأسیسات قابل رؤیت و اولیه در آن نشان می‌دهد که وسعت این پایگاه بالغ بر ۱۵۰ هزار است که عمده مساحت آن متعلق به بخش اطلاعاتی و جاسوسی است. 

از این پایگاه که به‌عنوان مرکز اصلی نظارت و مدیریت نیروی هوایی اسرائیل نام می‌برند، ارتش اسرائیل سامانه‌هایی از پدافند هوایی و موشکی را در آن قرار داده است. 

گفته می‌شود، این پایگاه تنها مرکز مدیریت و مراقبت و کنترل هوایی در فلسطین اشغالی است که هیچ جایگزین اصلی برای آن وجود ندارد. این پایگاه سازماندهی، هماهنگی و مدیریت تمامی عملیات هوایی به‌سمت سوریه، لبنان، ترکیه، قبرس و بخش شمالی حوزه شرقی دریای مدیترانه را بر عهده دارد و تعداد زیادی از افسران زبده رژیم صهیونیستی در این پایگاه فعالیت می‌کنند.

از مرکز جنگ الکترونیک رژیم صهیونیستی چه می‌دانید+ فیلم

با وجود تجهیزات اطلاعاتی و نظارتی پیشرفته‌ای که این پایگاه در اختیار دارد، اما از زمان آغاز درگیری‌ها از تهدیدات حزب‌الله مصون نبوده است. این پایگاه که مهم‌ترین و اصلی‌ترین دارایی رژیم اشغالگر در شمال سرزمین‌های اشغالی به شمار می‌رود؛ تاکنون ۷ بار زیر آتش مستقیم حزب‌الله لبنان رفته است. این پایگاه، چشم و گوش صهیونیست‌ها به شمار می‌رود و تخریب بخش‌های مهم آن توسط حزب‌الله، ضربه‌ای جبران ناپذیر به پیکره رژیم اشغالگر محسوب می‌شود.

اولین حمله‌ای که به این پایگاه صورت گرفته است، پاسخی بود که حزب الله لبنان به ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی جننبش حماس در بیروت بود. 

آخرین حمله حزب‌الله به این پایگاه نیز هدفش یک رادار پیشرفته و گرانقیمت ساخت آمریکا بود که محل شلیک سامانه‌های راکتی و توپخانه‌ای را مشخص می‌کرد.

گفته می‌شود، این پایگاه هیچ کمکی به صهیونیست‌ها در حمله موشکی و پهپادی ایران نکرد، چرا که پیش از این اصلی‌ترین رادار آن توسط موشک‌های کورنت و فلق حزب‌الله از کار افتاده بود.

پیش از این نیز مقاومت لبنان در جریان جنگ جولای ۲۰۰۶ پایگاه مرون را چندین بار هدف حملات موشکی خود قرار داده بود که در جریان آن ۷ صهیونیست کشته و زخمی شدند، اما هدف قرار دادن پایگاه مرون توسط حزب‌الله در جنگی در راستای حمایت از ملت مظلوم غزه در جریان است، یک ضربه راهبردی بزرگ به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و تلفاتی که این حمله برای اسرائیلی‌ها داشت صرفاً محدود به تلفات مستقیم نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار