وصیت‌نامه شهید رضا رستمی مقدم:

انقلابی ماندن موجب عاقبت بخیری می‌شود

در وصیت‌نامه شهیدرضا رستمی مقدم آمده است: انقلابی بودن خوب است، اما انقلابی ماندن مهم‌تر و موجب عاقبت بخیری می‌شود.
کد خبر: ۶۵۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹ - 28March 2024

انقلابی ماندن موجب عاقبت بخیری می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از لرستان، شهید مدافع حرم «رضا رستمی مقدم» در تیرماه ۱۳۴۰ در شهرستان خرم آباد به دنیا آمد. وی کارمند حراست صدا و سیما که از موقعیت شغلی خوبی برخوردار بود، به دلیل روحیه کفر ستیزی و شیدایی در عرصه دفاع از اسلام در آغاز جنگ به ندای امام لبیک گفت و به خیل رزمندگان اسلام پیوست، به علت رشادت‌ها و دلاوری‌ها در جنگ، به عضویت سپاه پاسداران درآمد.

در مناطق عملیاتی مختلف جنوب حضور موثر داشت و در منطقه هورالعظیم بر اثر اصابت ترکش و حمله شیمیایی دچار آسیب‌های زیادی شد که منجر به جانبازی ۵۰ درصد جنگ تحمیلی شد. بعد از آن هم با وجود مجروحیت فراوان در عملیات‌های مختلفی از قبیل: خیبر، بدر، کربلای۴، کربلای۵، والفجر ۸ والفجر۱۰ شرکت می‌کند. در آزادسازی حلبچه شجاعانه، جنگید و برای سومین بار از ناحیه سینه مجروح شد.

پس از ۳۲ سال خدمت در لباس پاسداری مفتخر به بازنشستگی شد. بعد از بازنشستگی و جا ماندن از غافله عظیم شهدا درخواست‌های مکرر جهت اعزام به سوریه داد و سرانجام پس از موافقت، اسم ایشان برای اعزام اعلام شد که شهید رستمی از شوق جهاد بین اقوام و فامیل و دوستان شیرینی پخش می‌کند.

در عرصه دفاع از حرم اهل بیت و عمه سادات حضرت زینب کبری (س) و مقابله با اشقیای و یزیدیان زمانه به عنوان فرمانده گردان احتیاط تیپ فاطمیون در منطقه «حلب سوریه»، شجاعانه در کنار رزمندگان اسلام مقابله کرد. به علت ارادت و خضوع به والدین حتی در میدان جنگ خانواده را فراموش نکرده و در لحظات آخر حیات تلفنی با مادر شان صحبت کرد و حلالیت طلبد. سر انجام در تاریخ چهاردهم خرداد ۱۳۹۵ در جنوب حلب به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید رستمی مقدم:

با عرض پوزش تقاضایی که از رزمندگان، جانبازان و خانواده‌های معزز شهیدان در طول انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و هم اکنون در حال ایثارگری و جانبازی برای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی متحمل می‌شوید حتی اگر برایتان مشکل به وجود آمده و می‌آید، از عملکرد خوب و خالصانه خود پشیمان نگردید. انقلابی بودن خوب است، اما انقلابی ماندن مهم‌تر و موجب عاقبت بخیری می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها