در بازدید از یادمان هویزه مطرح شد؛

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: عملیات نصر درس پیروزی با اتکا به توان داخلی بود

رضایی با حضور در یادمان هویزه گفت: موقعیت هویزه را باید بگذارند موقعیت عبرت چرا که این بچه‌ها در عملیات نصر به فرماندهی بنی صدر محاصره و مظلومانه شهید شدند.
کد خبر: ۶۵۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ - 09March 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محسن رضایی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان عالی دفاع مقدس در یادمان شهدای هویزه حضور یافت.

روایتگری، گفت‌وگو با زائران، پاسخ به پرسش‌های جوانان، بازدید از برخی غرفه‌های نمایشگاهی و دیدار با تعدادی از خانواده‌های شهدای هویزه از دیگر برنامه‌های سفر محسن رضایی به یادمان شهدای هویزه بود.

وی با حضور در جمع زائران راهیان نور یادمان شهدای هویزه در سخنانی با بیان اینکه شهدا راز و رمز پیروزی ایران در دفاع مقدس هستند، اظهار داشت: تصور خیلی‌ها این است که ارتشی به ارتش دیگر حمله کرده است و در نهایت هم ایران توانسته زمین‌هایش را پس بگیرد، ولی مسأله به این سادگی نیست. ارتشی که به ایران حمله کرد کاملا مجهز و دست نخورده بود، اما ارتش ایران به دلیل حوادث دوران انقلاب اسلامی تقریبا از دست رفته بود، سپاه هم شهری بود و نظامی نبود که تیپ و لشکر داشته باشد.

رضایی افزود: موقعیت هویزه را باید بگذارند موقعیت عبرت چرا که این بچه‌ها در عملیات نصر به فرماندهی بنی صدر محاصره و مظلومانه شهید شدند. عبرت از اینکه ما تا دست به زانوی خودمان نگیریم نمی‌توانیم پیروز شویم. اگر از مردم، جوانان، ابتکارات و خلاقیت هایشان استفاده نکنیم پیروزی میسر نمی‌شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ضمن روایت عملیات نصر گفت: در این نقطه برادران ارتشی ما به فرماندهی بنی صدر صبح زود حمله کردند، ساعت‌های اولیه عملیات، پیشروی خیلی خوب بود، بیش از ۸۰۰ اسیر گرفتند، اما بعد پاتک عراق شروع شد و همه از هم پاشیده شدند. تنها کسانی که مانده و تا آخرین قطره خون و فشنگ شان می‌جنگیدند شهید علم الهدی و یارانش بودند.

رضایی گفت: اینجا نشان داده شد که تکنولوژی، مهمات و توپخانه بدون آدم‌های مؤمن به جایی نمی‌رسد و آدم‌های مؤمن هم برای موفقیت باید تجهیزات و امکانات به دست آورند و این عبرتی شد تا بعد از این عملیات‌های ایران متحول شود. در واقع سرآغاز پیروزی‌های جنگ از یک شکست و شکست‌های ماقبلش به دست آمد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار