دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

ایستادگی تمام‌قد یمنی‌ها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

اتخاذ مواضع اصولی و انسانی از سوی یمن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در جریان جنگ با رژیم صهیونیستی، مصداقی روشن و بارز از یک ملت مردمی، حق‌طلب، آزادی‌خواه و ظلم‌ستیز است.
کد خبر: ۶۵۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 27February 2024

یمن حامی مردم غزه و دشمن نخست رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: اتخاذ مواضع اصولی، انسانی و اخلاقی از سوی یمن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در جریان جنگ با رژیم صهیونیستی، مصداقی روشن و بارز از یک ملت مردمی، حق‌طلب، آزادی‌خواه و ظلم‌ستیز است.

بر همین اساس درگیری یمن با رژیم صهیونیستی آن هم در حمایت از مردم غزه حالا به‌عنوان الگویی نمونه و سربلند از ملتی بزرگ و استقلال‌طلب تبدیل شده که در برابر ظلم و ستم جهانی به سرکردگی آمریکا قد علم کرده و کمک و یاور مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطینی در مقابل ماشین جنگی رژیم متجاوز صهیونیستی است.

از طرف دیگر، فعالیت‌ها و اقدامات یمن به خصوص عملیات‌هایی که در طول چند هفته اخیر علیه رژیم صهیونیستی انجام داده نمایشی شکوهمند و پرغرور از همبستگی در جامعه اسلامی است. جامعه‌ای که حالا تمام قد در کنار فلسطین به خصوص مردم نوار غزه آن هم در این جنگ نابرابر قرار گرفته است.

در واقع امروز شاهد هستیم که جامعه اسلامی بعد از آغاز جنگ غزه، با سلاح ویژه و قدرتمند خود که همانا محور مقاومت و گروه‌های مقاومت اسلامی در کشور‌های مختلف منطقه است تا اینجای کار تاثیر عمیق و بسیار شدید ویرانگری بر اقتصاد «اسرائیل» گذاشته است.

ارتش یمن تا امروز با انجام عملیات‌های منحصر به فرد تمامی کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌هایی که به مقصد این رژیم در حرکت بودند را با موفقیت مورد هدف و حمله قرار داده است. میزان موفقیت این عملیات‌ها تا آنجایی بوده که هم اکنون شاهد هستیم هیچ کشتی به مقصد سرزمین‌های فلسطین اشغالی از این دریا عبور نمی‌کند.

موضوع دیگر اینکه با تداوم حمایت و پشتیبانی کشور‌های غربی به‌ویژه آمریکا و انگلیس در جریان جنگ غزه از رژیم صهیونیستی شاهد بودیم که ارتش یمن بار‌ها نسبت به پایان این کمک‌ها به کشور‌های غربی هشدار داد و پس از بی‌اعتنایی آن‌ها به این درخواست به حق یمن، شاهد هدف قرار گرفتن کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی در کنار کشتی‌های رژیم صهیونیستی هم بودیم.

بر همین اساس هم می‌توان گفت آغاز عملیات‌ها و حملات ارتش یمن به مراکز و منافع رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ضمن اینکه موجب قطع زنجیره کمک‌ها و حمایت‌های دنیای غرب از این رژیم اشغالگر و نامشروع شده است نقش مهم و تاثیرگذاری هم در تقویت جبهه مقاومت داشته و به عنوان یک عامل بازدارنده تا حد بسیار زیادی از مردم غزه در برابر ماشین جنگی تل‌آویو حفاظت و نگهداری کرده است.

از طرف دیگر، شفافیت موضع نیرو‌های مسلح یمن در مورد هدف قرار دادن و جلوگیری از حرکت کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی که عازم بنادر فلسطین اشغالی بودند به‌عنوان یک موضع حمایتی برای مردم فلسطین در جهت کاهش محاصره تحمیل شده بر آن‌ها محسوب می‌شود.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که اگر کشور‌های متجاوز بویژه آمریکا و انگلیس و رژیم اشغالگر قدس خواستار توقف عملیات‌های دریایی ارتش یمن هستند ابتدا باید حمله نظامی به غزه و محاصره آن را بردارند و مجوز ورود کالا‌های ضروری همچون مواد غذایی، سوخت و دارو را به این باریکه صادر کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار