در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛ 

استاندار تهران: برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران در سال ۱۴۰۳/ نقش تعیین‌کننده ایران در منطقه و جهان به برکت انقلاب اسلامی است

فخاری شهدا را زمینه‌ساز شکوفایی نهضت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در اردیبهشت سال ۱۴۰۳، کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ - 03February 2024

استانداربه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علیرضا فخاری» استاندار تهران صبح امروز (شنبه) در نشست خبری به مناسبت دهه فجر و انتخابات با بیان اینکه شهدا زمینه‌ساز شکوفایی نهضت جمهوری اسلامی ایران شدند، اظهار داشت: با اراده امام خمینی (ره) و همراهی مردم در ۴۵ سال گذشته تحول اساسی و بنیادین صورت گرفته است؛ پیشرفت‌های ما در حوزه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رشد چشمگیری داشته است. 

فخاری با اشاره به پیشرفت‌ها در حوزه دفاعی گفت: پیشرفت‌های حوزه دفاعی باعث ایجاد بازدارندگی و اقتدار در کشورمان شده است. 

استاندار تهران با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های‌ جوانان در جریان نخبگانی کمک زیادی در جهت حرکت انقلاب اسلامی می‌کند، اظهار کرد: رشد و توسعه همه جانبه کشورمان به عنوان یک کشور تعیین کننده در منطقه و جهان مطرح شده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت گفت: این کنگره مورد عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم‌ پایتخت قرار گرفت؛ کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت حرکتی نو در جهت پویایی مسیر شهدا بود.

فخاری اضافه کرد: در اردیبهشت سال ۱۴۰۳، کنگره  ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران هم برگزار خواهد شد.

استاندار تهران با اشاره به پروژه‌های اجرایی در استان تهران ادامه داد: در سال گذشته با اختصاص ۴۵ هزار میلیارد تومان، هزار و ۴۴‌ پروژه به سرانجام رسید.

وی درخصوص اقدامات در حوزه اقتصاد نیز، گفت: سه تحول اساسی در اقتصاد داشتیم؛ تامین انرژی برق از سلول های خورشیدی با استفاده از توان بخش خصوصی انجام شد و ۵۰۰ مگاوات برق از نیروگاه خورشیدی و همچنین پروژه احداث یک نیروگاه هزار مگاواتی امضا شد.

فخاری افزود: در تامین برق کشور مشکلاتی وجود دارد که باید از انرژی خورشیدی بیشتر بهره ببریم و در این راستا استفاده از سقف کارگاهها برای این امر مفید است.

استاندار تهران در ادامه اظهار داشت: حل مسائل کلی استان توسط مرجع پژوهشی و نخبگانی و از طریق ظرفیت های دانش بنیان و نخبگانی میسر شده است و توانستیم از طریق ارتباطات مردمی به این جریانات دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان توانمند و متخصص در بدنه مدیریتی کشور، گفت: هفت تا هشت سال میانگین سن مدیریتی استان تهران کاهش یافت و مثل ابتدای انقلاب امروز کار دست جوانان است.

فخاری افزود: بالاترین مسئول شهرستانی ما به عنوان فرماندار ۴۸ ساله است و فرماندار پاکدشت با ۳۴ سال سن جوان ترین فرماندار کشور است. میانگین سن فرمانداران تهران ۴۱ سال است.

استاندار تهران همچنین به موضوع آلودگی هوای پایتخت اشاره کرد و گفت: آلودگی هوای تهران هم معضلی است که بخاطر جمعیت پذیری و مهاجرت رخ داده و بخش های صنعتی و نیروگاهی ۴۱ درصد و بخش حمل و نقل ۵۹ درصد الودگی هوا را شامل می شود.

فخاری افزود: اتباع بیگانه به عنوان میهمانان تهران هستند و زندگی مسالمت آمیزی در این استان دارند، از مجموع یک میلیون ۶۹۵ هزار اتباع ساکن در استان تهران در بخش های اقتصادی استفاده می شود.

وی ادامه داد: اتباع کمک شایانی در بحث اقتصادی داشته اند و نفراتی که غیرمجاز هستند به کشور خود بازگردانده می شوند. اقدامات لازم برای پوشش دادن این افراد در دستور کار است، البته تعداد غیرمجازها نسبت به اتباع مجاز ناچیز است و اتباع غیرمجاز جایی در تهران نخواهند داشت.

استاندار تهران این را هم گفت که اصراری به تعطیلی مدارس نداریم اما مجبوریم گاهی بخاطر آلودگی هوا مدرسه مجازی برگزار کنیم تا ۱۲۰ هزار سفر روزانه کاهش یابد.

فخاری با اشاره به اهمیت موضوع کمبود آب و لزوم صرفه جویی در مصرف افزود: روزانه سه میلیون متر مکعب در شهر تهران مصرف اب داریم و به دلیل ناکافی بودن بارش ها کمبود آب داریم و باید مصرف را مدیریت و اولویت بندی کنیم حتی برخی استخرها باید تعطیل شود؛ آبی که با هزینه زیاد برای مصرف شرب می آید باید اولویت بندی شود و قرار نیست برای نشاط یک روز در هفته آن را از بین ببریم.

وی افزود: اولویت ما مصرف عام مردم از آب به ویژه آب شرب است و نباید به گونه ای رفتار شود که راهکارهای دیگر را استفاده کنیم. بازچرخانی آب مهم است و باید آب شرب با آب صنعتی را جداکنیم و این موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار