در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: راهیابی ۶ اثر به مرحله منطقه‌ای جشنواره تئاتر سنگر

اسکافی گفت: از آثار رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره استانی و منطقه‌ای تئاتر سنگر، شش اثر از استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سمنان در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.
کد خبر: ۶۴۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ - 08January 2024

مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: راهیابی ۶ اثر به مرحله منطقه‌ای جشنواره تئاتر سنگر«مرتضی اسکافی نوغانی» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان خراسان رضوی اظهار داشت: جشنواره تئاتر سنگر ویژه نیروهای مسلح در هفت منطقه کشور برگزار می‌شود که استان خراسان رضوی به‌عنوان منطقه چهار این تقسیم بندی میزبان این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: در این مرحله از رقابت‌ها شش اثر صحنه‌ای و خیابانی از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی و سمنان به دبیرخانه واصل شده است.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: «ماهی‌ها در آب می‌میرند» منتخب استان سمنان در بخش تئاتر صحنه‌ای که با مشارکت قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور و ذوالفقار و حوزه هنری استان سمنان به کارگردانی «محمدرضا عبادیانی» تولید شده است که طی ماه‌های اخیر در شهرستان‌های سمنان و شاهرود به روی صحنه رفته است.

اسکافی ادامه داد: تئاتر خیابانی «گمنام‌های حاضر» به‌عنوان اثر برتر مرحله استانی خراسان جنوبی از یگان ویژه فراجای استان به کارگردانی «مهدی هادیانی» به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کرده است.

وی گفت: آثار برگزیده استان خراسان شمالی در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی است شامل «سرباز ایرانی» در بخش تئاتر صحنه‌ای از فرماندهی مرزبانی استان خراسان شمالی به نویسندگی «محمد بکرانی» و کارگردانی «مهدی کارگزار» و اثر «شوق دیدار» در بخش تئاتر خیابانی کاری از فرماندهی یگان ویژه استان خراسان شمالی به نویسندگی «انسیه حاجی‌زاده» و کارگردانی «یوسف غنی‌پور» به چهارمین جشنواره منطقه‌ای راه پیدا کرده‌اند.

دبیر چهارمین جشنواره استانی و منطقه‌ای تئاتر سنگر تصریح کرد: از استان خراسان رضوی دو اثر «چه کسی جنگ را آغاز کرد» به کارگردانی «یاسر موسی‌پور» کاری از عقیدتی سیاسی تیپ ۲۷۷ متحرک هجومی شهید تولایی ارتش جمهوری اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قوچان و تئاتر خیابانی «هفت‌سنگ» به نویسندگی «سعید نظریان» و کارگردانی «حسین دولتی» و «سعید نظریان» کاری از معاونت فرهنگی انتظامی استان خراسان رضوی در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی به چهارمین جشنواره استانی و منطقه‌ای تئاتر سنگر راه یافتند.

اسکافی بیان داشت: بزودی آثار توسط هیات داوران متشکل از کریم جشنی، محمد ملتجی، عباس طاهری و فرشید تمری به داوری گذاشته خواهد شد و نتایج تا پایان دی‌ماه اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آثار برگزیده از هفت منطقه (از هر منطقه یک اثر صحنه‌ای و یک اثر خیابانی) به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد و ۱۴ اثر برگزیده اسفند سال جاری به رقابت خواهند نشست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار