به همت مرکز تشکل‌های شاهد و ایثارگر؛

خانواده‌های شهدای آشوری در آستانه سال نو میلادی تجلیل شدند

مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای مسیحیان آشوری به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال جدید میلادی، با حضور مدیرکل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اسقف اعظم کلیسای آشوری شرق ایران و جمعی از خانواده‌های شهدای ارامنه و نمایندگان تشکل‌های مختلف ایثارگری، برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ - 31December 2023

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «رحیم نریمانی» مدیرکل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای مسیحیان آشوری به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال جدید میلادی، با حضور مدیرکل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اسقف اعظم کلیسای آشوری شرق ایران و جمعی از خانواده‌های شهدای ارامنه و نمایندگان تشکل‌های مختلف ایثارگری، صبح پنجشنبه هفتم دی در کلیسای «مارگیورگیز» تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز این مراسم در یک مکان مقدس و همزمان با میلاد حضرت مسیح (ع) برپا شده است و بنده حامل سلام و پیام تبریک ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده شهدای آشوری هستم.

نریمانی با اشاره بر اهمیت توجه به مسئله هویت و ایجاد همگرایی ملی بین اقشار مختلف تاکید کرد: باعث افتخار ماست که می‌توانیم در کنار هموطنان آشوری خود با گرامی‌داشت ایام میلاد حضرت مسیح (ع) همزیستی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر را به نمایش بگذاریم.

وی در ادامه با تاکید به کارکرد انسان‌سازی آموزه‌ها و تعالیم ادیان ابراهیمی گفت: اینکه امروز مشاهده می‌کنیم در نقاطی از دنیا همچون غزه، جنایاتی صورت می‌گیرد که تصور آن برای هر انسانی دشوار است، نتیجه فاصله گرفتن ما انسان‌ها از همین آموزه‌های الهی انبیاء است.

مدیرکل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امروز همه ما باید بدانیم که برای دستیابی به موفقیت در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باید بر همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان مختلف و توجه به آموزه‌های الهی اهتمام ورزیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده از شبکه‌های مردمی و نخبگان ادیان توحیدی جهت ایجاد همبستگی ملی است، تاکید کرد: زمانی که موضوع تمامیت ارضی کشور و استقلال جامعه مطرح شد، تمام ادیان توحیدی حضور فعال داشتند و نقش آفرینی کردند، پس روحیه ایثار می‌تواند همبستگی ملی ایجاد کند و ما برای توسعه و پیشرفت کشور نیاز به این همبستگی داریم.

نریمانی خاطرنشان کرد: این پتانسیل در روحیه ایثار و فداکاری وجود دارد، بنابراین برجسته کردن روحیه ایثارگرانه و همبستگی ملی می‌تواند ما را در مسیر توسعه کشور به جلو ببرد.

مدیرکل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین ضمن تبریک مجدد سال نو میلادی از حضور خانواده‌های شهدای آشوری در این مراسم تشکر نموده و حضور آنان را ارج نهاد و گفت: امیدوارم سال نوی مسیحی سال بسیار پر برکت و سرشار از صلح برای تمام مردم دنیا و به خصوص هموطنان ایرانی ما باشد.

همچنین مارنرسای بنیامین، اسقف اعظم کلیسای آشوری شرق ایران پس از اجرای مراسم مناجات، ضمن تقدیر از هموطنان مسیحی و مسلمان جهت حضور در این مراسم گفت: این موضوع برای ما بسیار ارزشمند است که همه ساله هموطنان مسلمان برای تبریک این ایام و ارج نهادن به مقام شامخ شهدای آشوری به کلیسا می‌آیند و ما این حضور را نشانه همدلی و انسانیت می‌دانیم.

وی در ادامه با اشاره به نکاتی از تاریخ بلند و فرهنگ متکثر جامعه آشوریان ایران گفت: این حضور ارزشمند شما نشانه اهتمام همه ما بر ایرانی بودنمان است و جامعه آشوریان ایران توانسته است همچون دیگر اقشار ایرانی در جهت حفظ آب و خاک و کیان وطن تاریخی‌اش تلاش کرده و شهدایی را در این راه تقدیم کند.

نریمانی خاطرنشان کرد: این باعث افتخار ماست که امروز بسیاری از معابر و خیابان‌های کشورمان مزین به نام شهدای گرانقدر آشوری است.

همچنین در پایان این مراسم هدایایی از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت امورخارجه به مادر شهید روبرت لازار و خواهر شهید سرگون آکویانس و تعدادی از مسیحیان آشوری اهدا شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار