کمک ۲۰ میلیارد ریالی مردم بردسکن به عتبات عالیات

مسئول ستاد عتبات عالیات بردسکن گفت: مردم بردسکن بیش از ۲۰ میلیارد ریال به عتبات عالیات کمک داشته اند.
کد خبر: ۶۴۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ - 31December 2023

کمک ۲۰ میلیارد ریالی مردم بردسکن به عتبات عالیاتبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «محمد اسماعیل‌نیا» مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان بردسکن در جلسه هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات بردسکن که با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «غلامرضا احمدی» رئیس ستاد عتبات عالیات استان خراسان رضوی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی‌اصغر امینی» امام جمعه و سایر اعضا برگزار شد، با بیان اینکه از تعهد ۱۰ میلیارد ریالی این شهرستان در سال جاری تاکنون ۸ میلیارد ریال جمع‌آوری شده است، اظهار داشت: هماهنگی لازم برای جمع‌آوری مابقی تعهد شهرستان با همکاری پایگاه‌های بسیج و کمک دهیاران فراهم شده است که امیدواریم مبلغ ۲ میلیارد ریال دیگر تا پیش از سالجاری جمع‌آوری و حساب مربوطه ستاد بازسازی حرمین شریفین در کربلا و نجف واریز شود.

در ادامه احمدی با بیان کسب بردسکن رتبه برتر وم وفق در بین شهرستان‌های کشور و استان خراسان رضوی را در جذب تعهد کسب کرده است، افزود: استان خراسان رضوی تاکنون توانسته است از تعهد ۸۳ میلیارد تومانی در سال جاری فقط ۱۱ درصد این مبلغ را محقق کند که مناسب این استان پهناور نیست.

وی افزود: شهرستان بردسکن توانسته است بیش از ۸۰ درصد تعهد خود را محقق کند که از این نظر یکی از شهر‌های موفق در جذب تعهد برای بازسازی عتبات عالیات در کشور است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان خراسان رضوی با اعلام اینکه علاوه بر تعهد کلی برای بازسازی عتبات عالیات، ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین را نیز بر عهده گرفته است تصریح کرد: ساخت حرمین شریفین در عتبات عالیات تا ابد برای فردی که سرمایه‌گذاری معنوی داشته ماندگار است.

وی گفـت: بر اساس یک نظرسنجی صورت گرفته ۷۳ درصد پاسخگویان نمی‌دانستند که ستاد بازسازی عتبات عالیات چه اقداماتی انجام می‌دهد لذا باید گفت که این ستاد در واقع کار اطلاع‌رسانی، جلب آرا و تاثیرگذاری در بذل و بخشش جهت بازسازی عتبات عالیات در عراق را بر عهده دارد.

شهید سلیمانی مبتکر ستاد عتبات عالیات

وی افزود: از حدود ۲۰ سال گذشته با تدبیر شهید سلیمانی توصیه به توسعه زیرساخت و آماده‌سازی فضا برای پذیرایی از زائران عتبه عراق صورت گرفته است که اگر تدابیر شهید سلیمانی در توسعه ۲۲۰ هزار متر مربع ساختمان در جوار حرم حضرت امیرالمومنین (ع) نبود امروز شاید شاهد حوادث تلخی در ایام پیک و تراکم جمعیت بودیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اشاره به جمعیت ۶ میلیون و چهارصد هزار نفری استان خراسان رضوی عنوان داشت: سرانه هر نفر بیش از ۱۲ هزار تومان است که امید است بتوانیم تا پایان امسال با اقداماتی که از طریق سپاه امام رضا، استانداری و آموزش و پرورش در حال انجام است تعهد استان را محقق کنیم.

فعال بودن ۱۷۰ مسجد در شهرستان بردسکن

حجت‌الاسلام امینی در این جلسه با بیان اینکه در شهرستان بردسکن ۱۷۰ مسجد فعال وجود دارد، خاطرنشان کرد فعالیت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات قابل تحسین است. مردم بردسکن در بحث کمک به حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و نیز عتبات عالیات همیشه پیشقدم هستند.

امینی با گرامیداشت هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت بیان داشت: یوم‌الله ۹ دی، پاسداشت بصیرت ملت در خنثی‌سازی توطئه آمریکایی و صهیونیستی است، ۹ دی نباید فراموش شود چراکه یکی از فتنه‌های دشمن به فراموشی سپردن مناسبت‌های مهم و تاریخ‌ساز است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار