تل‌آویو: ۱۳۲ اسیر «اسرائیلی» همچنان در غزه هستند

برآورد‌های دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ۱۳۲ اسیر اسرائیلی همچنان در غزه زندانی هستند که از این تعداد، گمان می‌رود ۱۱۲ نفر زنده باشند و ۲۰ نفرشان کشته شده باشند.
کد خبر: ۶۳۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ - 15December 2023

تل‌آویو: ۱۳۲ اسیر اسرائیلی همچنان در غزه هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، برآورد‌های دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، نشان می‌دهد که ۱۳۲ اسیر صهیونیست همچنان در غزه زندانی هستند که از این تعداد، گمان می‌رود ۱۱۲ نفر زنده باشند و ۲۰ نفرشان کشته شده باشند.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی می‌گوید که «تل آویو اجساد افرادی که کشته شده‌اند را هنوز گروگان محسوب می‌کند».

براساس گزارش سی‌ان‌ان، از این ۱۳۲ نفر، ۱۱۳ نفر مرد و ۱۹ نفر زن هستند، ۲ کودک زیر ۱۸ سال و ۱۰ نفر بالای ۷۵ سال سن دارند. از میان آن‌ها ۱۲۱ نفر صهیونیست و ۱۱ نفر اتباع خارجی شامل هشت تایلندی، یک نپالی، یک نفر تانزانیایی و یک شهروند ۲ تابعیتیه مکزیکی- فرانسوی هستند.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در این بیانیه همچنین اعلام کرد که ۱۱۰ اسیر زنده در جریان توافق تبادل اسرا از سوی حماس آزاد شدند که ۸۶ نفر از آن‌ها صهیونیست و ۲۴ نفر نیز خارجی بودند.

اواخر نوامبر و در جریان جنگ جاری غزه بود که رژیم صهیونیستی و حماس با میانجی‌گری قطر با وقفه چهار روزه درگیری‌ها و تبادل اسرا (از ۲۴ نوامبر تا ۲۸ نوامبر) موافقت کردند. این توافق ۲ بار دیگر تمدید شد. یک بار ۲ روزه و بار دیگر یک روزه. در این مدت طی هفت مرحله شماری از اسرای فلسطینی با اسرای نزد حماس که اغلب صهیونیست بودند، مبادله شدند.

آتش‌بس به دلیل شروع دوباره حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه دیگر تمدید نشد.

«اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس سه‌شنبه گذشته گفت: «تا قبل از پایان تجاوز به غزه، هیچ صحبتی در مورد تبادل اسرا وجود ندارد».

حمدان در مصاحبه با شبکه «الجزیره» توضیح داد: «هدف طرف صهیونیست از طریق افشاگری‌های جاری، مقابله با فشار‌های داخلی است».

وی افزود: «مواضع اسرائیل در مورد یک معامله آینده‌نگر برای مصرف داخلی است».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها